Det var inga Mercor.
http://pietondeparis.canalblog.com/archives/2009/11/09/15734705.htmlhttp://p4.storage.canalblog.com/40/14/2 ... 533256.jpghttp://p2.storage.canalblog.com/26/04/2 ... 3872_o.jpgUtseende som nya 1923
http://p5.storage.canalblog.com/58/99/2 ... 533222.jpgEfter modernisering med luftfyllda däck.
Utmönstrade 1938 men som syns i ursprungsinlägget fanns de kvar som chassier 1940/41.
Google översättning från franska:
Schneider "H6" - 1923
Två år efter skapelsen, föreslog STCRP parisisk större än de tidigare drivna bussar. Byggd av Schneider innehåller denna hög kapacitet fordon alla delar av "H". Den enda skillnaden är en förlängning av kroppen och chassit och den bakre överhäng böner som följer stöds av en icke-drivaxel, hjulen något indragen. Dessa hjul, första singeln bandage och inte vänort, har skillnaden av att vara justerbart genom en uppsättning stavar och pendeln. 1929 kommer de att vara utrustade med luftfyllda däck. Denna gigantiska bussar snart kallas "6 wheel" från Paris .Tout som "H"-modellen kommer att utrustas med luftfyllda däck "högtryck" 1929. Det bemyndigades på 3 rader:. E "Madeleine-Bastille" Ea utvidgas till Charenton och AK "Gare Saint-Lazare Gare de Lyon Mycket lång, Schneider" H6 "är otymplig, är det varför det var reserverad endast för linjer över stora områden. det fanns lite Schneider "H6" sex-hjul, endast 51 modeller byggdes .Det är utrustad med en 4-cylindrig motor med 34 hk till en längd av 10,43 m mot 8,38 m för "H" modell !!! den har en kapacitet på 38 platser inklusive 28 sittande (16 i första klass och 12 i den andra). Dessa bussar kommer tappert sin tjänst fram till 1938 , datum för reformen.