Tänkvärda ord om bilders bevarande inför framtiden S-V L44. Förutom att alla bilder finns på dator så raderar jag aldrig ett minneskort för återanvändning utan sätter alltid in ett nytt kort, de kostar inte mycket jämfört med vad film skulle ha kostat.
Till Thomas och andra som tycker att bilduppladdning är besvärligt så ger jag gratislektioner över telefon

Vad har jag nu lovat?
Faun V12:s synpunkter om släckta lyktor inför fototillfällen håller jag fullt med om. Sedan är det många som fotograferar bilarna i rörelse utmed en rallyrunda och därför måste jag erkänna att jag kör olagligt med släckta lyktor under en sådan runda, dock därmed inget jag härmed rekommenderar till andra. Personligen föredrar jag när det gäller att boggie-bilar så ser bilden mer intressant ut om stödhjulen inte är upphissade. Bilar med många evenemangsskyltar kommer överhuvudtaget inte ifråga för fotografering.
För att avgöra intrycket med tända eller släckta lyktor så kan man titta på ett hundratal startbilder från Pärlrallyt och själv bilda uppfattning. Vänta gärna med att öppna bilder tills hela sidan har laddats upp färdigt.
http://www.veteranlastbilar.se/Gallery.asp?pageid=852