Sida 1 av 1

Tredje Sjörundan

Postat: 29 aug 2025, 15:54
av Drängen
Lördagen den 16:e augusti drog Fordonsgrupp Mellersta Norrland ihop en glad samling entusiaster med blandad härkomst för tredje upplagan av Sjörundan. Start i vanlig ordning hos Anders Hällberg i Svenstavik, en smärre justering av sträckan p.g.a vägarbete, för att via Frösön och Rödön och Alsen ta oss Arvesmuseét vid Storsjöns västra strand. Sex ekipage från Tröndelag tog turen över gränsen för att delta.
Ketil Stavs F12 med Alsensjön i bakgrunden.
Ketil Stavs F12 med Alsensjön i bakgrunden.
FB_IMG_1755454554880.jpg (325.29 KiB) Visad 7100 gånger
Palmer Bjerklis ekipage, med svensk anknytning.
Palmer Bjerklis ekipage, med svensk anknytning.
FB_IMG_1755454442211.jpg (368.01 KiB) Visad 7101 gånger
Rolf Fredriksson luftade sin välkända 110:a på långtur.
Rolf Fredriksson luftade sin välkända 110:a på långtur.
FB_IMG_1755368458218.jpg (311 KiB) Visad 7101 gånger
Jan Magnussons P-Scania, snyggt exemplar.
Jan Magnussons P-Scania, snyggt exemplar.
20250816_123852.jpg (624.58 KiB) Visad 7101 gånger
Slutligen Åke Eurenius T 93.
Slutligen Åke Eurenius T 93.
20250816_123810.jpg (584.13 KiB) Visad 7101 gånger
Trots friska vindar hölls stämningen på en god nivå. Fortsättning lär följa.

Re: Tredje Sjörundan

Postat: 29 aug 2025, 17:26
av Drängen
Hur Ketils bil kom med 2 gånger övergår min kompetensnivå. Nån som är mer slängd inom data kan kanske snygga till inlägget.

Re: Tredje Sjörundan

Postat: 29 aug 2025, 19:17
av Per Thomson
Tack för den fina rapporten Drängen!
Fina bilder, särskilt de med sjömotiv i bakgrunden. :D
Är den fina bakgrundssjön döpt efter dig :?:

Re: Tredje Sjörundan

Postat: 29 aug 2025, 21:55
av Drängen
Såvitt jag vet heter jag fortfarande Almén, inte Alsen Per :wink: . Tack för berömmet, bilderna med sjön i bakgrunden är tagna av Tobbe Kristoffersson, lokal motorfotograf.

Re: Tredje Sjörundan

Postat: 30 aug 2025, 20:21
av Anders Ason
Trevligt reportage med fina bilder.

Re: Tredje Sjörundan

Postat: 07 sep 2025, 00:04
av Åkarns Kalle
Oj jag måste nog skaffa en bil och vara med nästa år.