Forumet åter online
Sedan den 22/5 2026 är forumet online igen, mjukvaran har uppdaterats till nyaste versionen.
Driften har tagits över av Maskinisten.
Tack för förtroendet Per!

Använd denna länk om du vet ditt medlemsnamn men behöver återställa lösenordet.
Kontakta oss på kontakt@veteranlastbilar.se om du har glömt ditt medlemsnamn.

/Holger, maskinisten.net

Tredje Sjörundan

Information och diskussioner kring ÅHS
Drängen
trådstartare
Inlägg: 655
Blev medlem: 09 jan 2021, 16:08
5

Tredje Sjörundan

Inlägg av Drängen »

Lördagen den 16:e augusti drog Fordonsgrupp Mellersta Norrland ihop en glad samling entusiaster med blandad härkomst för tredje upplagan av Sjörundan. Start i vanlig ordning hos Anders Hällberg i Svenstavik, en smärre justering av sträckan p.g.a vägarbete, för att via Frösön och Rödön och Alsen ta oss Arvesmuseét vid Storsjöns västra strand. Sex ekipage från Tröndelag tog turen över gränsen för att delta.
Ketil Stavs F12 med Alsensjön i bakgrunden.
Ketil Stavs F12 med Alsensjön i bakgrunden.
FB_IMG_1755454554880.jpg (325.29 KiB) Visad 7129 gånger
Palmer Bjerklis ekipage, med svensk anknytning.
Palmer Bjerklis ekipage, med svensk anknytning.
FB_IMG_1755454442211.jpg (368.01 KiB) Visad 7130 gånger
Rolf Fredriksson luftade sin välkända 110:a på långtur.
Rolf Fredriksson luftade sin välkända 110:a på långtur.
FB_IMG_1755368458218.jpg (311 KiB) Visad 7130 gånger
Jan Magnussons P-Scania, snyggt exemplar.
Jan Magnussons P-Scania, snyggt exemplar.
20250816_123852.jpg (624.58 KiB) Visad 7130 gånger
Slutligen Åke Eurenius T 93.
Slutligen Åke Eurenius T 93.
20250816_123810.jpg (584.13 KiB) Visad 7130 gånger
Trots friska vindar hölls stämningen på en god nivå. Fortsättning lär följa.
Senast redigerad av Drängen den 29 aug 2025, 17:27, redigerad totalt 1 gång.
Drängen
trådstartare
Inlägg: 655
Blev medlem: 09 jan 2021, 16:08
5

Re: Tredje Sjörundan

Inlägg av Drängen »

Hur Ketils bil kom med 2 gånger övergår min kompetensnivå. Nån som är mer slängd inom data kan kanske snygga till inlägget.
Användarens profilbild
Per Thomson
Site Admin
Inlägg: 7591
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
19
Ort: Råå
Kontakt:

Re: Tredje Sjörundan

Inlägg av Per Thomson »

Tack för den fina rapporten Drängen!
Fina bilder, särskilt de med sjömotiv i bakgrunden. :D
Är den fina bakgrundssjön döpt efter dig :?:
Hälsningar
Per Thomson
Drängen
trådstartare
Inlägg: 655
Blev medlem: 09 jan 2021, 16:08
5

Re: Tredje Sjörundan

Inlägg av Drängen »

Såvitt jag vet heter jag fortfarande Almén, inte Alsen Per :wink: . Tack för berömmet, bilderna med sjön i bakgrunden är tagna av Tobbe Kristoffersson, lokal motorfotograf.
Användarens profilbild
Anders Ason
Inlägg: 5747
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
19
Ort: Linköping

Re: Tredje Sjörundan

Inlägg av Anders Ason »

Trevligt reportage med fina bilder.
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Åkarns Kalle
Inlägg: 847
Blev medlem: 15 aug 2007, 12:36
18
Ort: Gnarp

Re: Tredje Sjörundan

Inlägg av Åkarns Kalle »

Oj jag måste nog skaffa en bil och vara med nästa år.
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Skriv svar
  • Bli medlem - Logga in
  • Du måste vara medlem för att ställa frågor och delta i diskussionerna.

    Bli medlem / Logga in

    Bli medlem

    Bli medlem för att ställa frågor och delta i diskussionerna.


    Bli medlem

    Logga in

    Du är redan medlem? Klicka här för att logga in


    Logga in