Forumet åter online
Sedan den 22/5 2026 är forumet online igen, mjukvaran har uppdaterats till nyaste versionen.
Driften har tagits över av Maskinisten.
Tack för förtroendet Per!
Använd denna länk om du vet ditt medlemsnamn men behöver återställa lösenordet.
Kontakta oss på kontakt@veteranlastbilar.se om du har glömt ditt medlemsnamn.
/Holger, maskinisten.net
Sedan den 22/5 2026 är forumet online igen, mjukvaran har uppdaterats till nyaste versionen.
Driften har tagits över av Maskinisten.
Tack för förtroendet Per!
Använd denna länk om du vet ditt medlemsnamn men behöver återställa lösenordet.
Kontakta oss på kontakt@veteranlastbilar.se om du har glömt ditt medlemsnamn.
/Holger, maskinisten.net
Tredje Sjörundan
Tredje Sjörundan
Lördagen den 16:e augusti drog Fordonsgrupp Mellersta Norrland ihop en glad samling entusiaster med blandad härkomst för tredje upplagan av Sjörundan. Start i vanlig ordning hos Anders Hällberg i Svenstavik, en smärre justering av sträckan p.g.a vägarbete, för att via Frösön och Rödön och Alsen ta oss Arvesmuseét vid Storsjöns västra strand. Sex ekipage från Tröndelag tog turen över gränsen för att delta.
Trots friska vindar hölls stämningen på en god nivå. Fortsättning lär följa.
Trots friska vindar hölls stämningen på en god nivå. Fortsättning lär följa.
Senast redigerad av Drängen den 29 aug 2025, 17:27, redigerad totalt 1 gång.
Re: Tredje Sjörundan
Hur Ketils bil kom med 2 gånger övergår min kompetensnivå. Nån som är mer slängd inom data kan kanske snygga till inlägget.
- Per Thomson
- Site Admin
- Inlägg: 7591
- Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
- 19
- Ort: Råå
- Kontakt:
Re: Tredje Sjörundan
Tack för den fina rapporten Drängen!
Fina bilder, särskilt de med sjömotiv i bakgrunden.
Är den fina bakgrundssjön döpt efter dig
Fina bilder, särskilt de med sjömotiv i bakgrunden.
Är den fina bakgrundssjön döpt efter dig
Hälsningar
Per Thomson
Per Thomson
Re: Tredje Sjörundan
Såvitt jag vet heter jag fortfarande Almén, inte Alsen Per
. Tack för berömmet, bilderna med sjön i bakgrunden är tagna av Tobbe Kristoffersson, lokal motorfotograf.
- Anders Ason
- Inlägg: 5748
- Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
- 19
- Ort: Linköping
Re: Tredje Sjörundan
Trevligt reportage med fina bilder.
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
-
Åkarns Kalle
- Inlägg: 847
- Blev medlem: 15 aug 2007, 12:36
- 18
- Ort: Gnarp
Re: Tredje Sjörundan
Oj jag måste nog skaffa en bil och vara med nästa år.
Den enda form av sport som intresserar mej är transport
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
-
- Bli medlem - Logga in
-
-
Du måste vara medlem för att ställa frågor och delta i diskussionerna.
Bli medlem / Logga in
-