Det där med att det görs på er dator är inte värre än om ni är på andra system som vissa har pekat på som föredömen. På dessa system laddas bilderna upp och sparas i full storlek men vid visning av bilden laddas den ner i full storlek till er dator och ändras där till en begränsad storlek eller den storlek ni väljer att få visad. Den metoden ger en del kosmetika, man kan välja alternativa storlekar, och den är väldigt resursslösande då den förbrukar bandbredd såväl vid uppladdning som visning samt tar uppskattningsvis 10 gånger mer lagringsutrymme i anspråk för information som inte behövs.
Forumet åter online
Sedan den 22/5 2026 är forumet online igen, mjukvaran har uppdaterats till nyaste versionen.
Driften har tagits över av Maskinisten.
Tack för förtroendet Per!
Använd denna länk om du vet ditt medlemsnamn men behöver återställa lösenordet.
Kontakta oss på kontakt@veteranlastbilar.se om du har glömt ditt medlemsnamn.
/Holger, maskinisten.net
Sedan den 22/5 2026 är forumet online igen, mjukvaran har uppdaterats till nyaste versionen.
Driften har tagits över av Maskinisten.
Tack för förtroendet Per!
Använd denna länk om du vet ditt medlemsnamn men behöver återställa lösenordet.
Kontakta oss på kontakt@veteranlastbilar.se om du har glömt ditt medlemsnamn.
/Holger, maskinisten.net
Ladda upp bilder
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
- Per Thomson
- trådstartare
- Site Admin
- Inlägg: 7591
- Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
- 19
- Ort: Råå
- Kontakt:
Ladda upp bilder
Nu behövs inte ändring av bildstorlek längre, det görs med automatik på er dator om bilden är för stor. Vi får se hur det fungerar . . .
Det där med att det görs på er dator är inte värre än om ni är på andra system som vissa har pekat på som föredömen. På dessa system laddas bilderna upp och sparas i full storlek men vid visning av bilden laddas den ner i full storlek till er dator och ändras där till en begränsad storlek eller den storlek ni väljer att få visad. Den metoden ger en del kosmetika, man kan välja alternativa storlekar, och den är väldigt resursslösande då den förbrukar bandbredd såväl vid uppladdning som visning samt tar uppskattningsvis 10 gånger mer lagringsutrymme i anspråk för information som inte behövs.
Det där med att det görs på er dator är inte värre än om ni är på andra system som vissa har pekat på som föredömen. På dessa system laddas bilderna upp och sparas i full storlek men vid visning av bilden laddas den ner i full storlek till er dator och ändras där till en begränsad storlek eller den storlek ni väljer att få visad. Den metoden ger en del kosmetika, man kan välja alternativa storlekar, och den är väldigt resursslösande då den förbrukar bandbredd såväl vid uppladdning som visning samt tar uppskattningsvis 10 gånger mer lagringsutrymme i anspråk för information som inte behövs.
Hälsningar
Per Thomson
Per Thomson
- Per Thomson
- trådstartare
- Site Admin
- Inlägg: 7591
- Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
- 19
- Ort: Råå
- Kontakt:
Re: Ladda upp bilder
För att få en snyggare bildvisning fortsätt med enligt instruktionen efter det att bilden laddats upp:
Resultatet ser ut så här:
Avslutningsvis klickar du på skicka.
Resultatet ser ut så här:
Avslutningsvis klickar du på skicka.
Hälsningar
Per Thomson
Per Thomson