Forumet åter online
Sedan den 22/5 2026 är forumet online igen, mjukvaran har uppdaterats till nyaste versionen.
Driften har tagits över av Maskinisten.
Tack för förtroendet Per!
Använd denna länk om du vet ditt medlemsnamn men behöver återställa lösenordet.
Kontakta oss på kontakt@veteranlastbilar.se om du har glömt ditt medlemsnamn.
/Holger, maskinisten.net
Sedan den 22/5 2026 är forumet online igen, mjukvaran har uppdaterats till nyaste versionen.
Driften har tagits över av Maskinisten.
Tack för förtroendet Per!
Använd denna länk om du vet ditt medlemsnamn men behöver återställa lösenordet.
Kontakta oss på kontakt@veteranlastbilar.se om du har glömt ditt medlemsnamn.
/Holger, maskinisten.net
Sökningen fann 18 träffar
Re: Däck
Volvo n84.
Re: Däck
veteranbilen skrev:Tydligen ska det gå att kränga på som ovanstående fråga. Men jag Hittade 4däck på Klaravik till driven med passande fälg. Då blir man glad 9.00-20 ett tag iallafall var ju beg
Re: Däck
Tydligen ska det gå att kränga på som ovanstående fråga. Men jag Hittade 4däck på Klaravik till driven med passande fälg. Då blir man glad 9.00-20 ett tag iallafall var ju beg
- 25 jan 2026, 12:52
- Kategori: Objekt sökes
- Tråd: Pejlstång
- Svar: 3
- Visningar: 1863
Re: Pejlstång
Tack. Det var nog det vi pratade om sist på telefon. Minnet är bra men kort.. har lite smådelar jag behöver till Scanian mer eller mindre brottom. Tänkte fråga om du vet om beg eller ny. Växelspaksknopp vart jag kan hitta det. Den som satt var trasig.
- 28 nov 2025, 17:38
- Kategori: Objekt sökes
- Tråd: Pejlstång
- Svar: 3
- Visningar: 1863
Pejlstång
Söker en pejlstäng. Till Scania 110.
- 24 jun 2025, 00:08
- Kategori: Volvo Historik
- Tråd: Volvo raske 475
- Svar: 4
- Visningar: 4024
Volvo raske 475
Hej, sitter och försöker få grepp om skillnader på lastbilsmodeller. Har några funderingar. Hur vanliga är egentligen Volvo 475 och hur många kan finnas i bevarat skick? Någon som har en? Vad skiljer sig mellan en Starke eller n84 vad gäller axlar, fjädring och hjul? Många frågor, blev nyfiken o ...
Däck
Hej, vet någon om det skulle gå att kränga på 10.00-20 på fälgar som det suttit 9.00-20? MVH Albin
- 13 okt 2023, 00:29
- Kategori: Objekt sökes
- Tråd: Scania 110
- Svar: 4
- Visningar: 10076
Re: Scania 110
Ja förstår vad du menar. sitter en plasttank nu på bilen. Men jag är ju lite nördig o vill ha allt i original stil så långt det går. Den bränsletanken som satt innan är förmodligen skrotad av tidigare ägare. Är lite intresserad av måtten på en tank som skulle passa 110. Var på Holmsjö LS och visste ...
- 11 okt 2023, 23:52
- Kategori: Objekt sökes
- Tråd: Scania 110
- Svar: 4
- Visningar: 10076
Scania 110
Söker bränsletank 190l ? Någon som har en skrotad bil och kan tänkas sälja hör av er här.
- 08 nov 2017, 21:36
- Kategori: Objekt sökes
- Tråd: huvudcyl.
- Svar: 7
- Visningar: 13502
Re: huvudcyl.
Ja funderat på det med..
- 03 nov 2017, 18:20
- Kategori: Objekt sökes
- Tråd: huvudcyl.
- Svar: 7
- Visningar: 13502
Re: huvudcyl.
stammer bra, får kolla om jag kan få in en bild.
- 20 okt 2017, 19:10
- Kategori: Objekt sökes
- Tråd: huvudcyl.
- Svar: 7
- Visningar: 13502
huvudcyl.
söker rep. packningar eller en renoverad hydrovac.
- 13 apr 2017, 22:43
- Kategori: Objekt sökes
- Tråd: volvo
- Svar: 0
- Visningar: 3436
volvo
någon som har delar till Volvo n84 liggandes? allt av intresse.
- 22 jun 2016, 22:56
- Kategori: Objekt sökes
- Tråd: vakuumpump
- Svar: 4
- Visningar: 9136
Re: vakuumpump
Hej Sören. Tack för att du svarade. Fick precis innan du skrev tag I en pump på Holmsjö lastbilsdemontering.
- 26 maj 2016, 21:52
- Kategori: Objekt sökes
- Tråd: vakuumpump
- Svar: 4
- Visningar: 9136
Re: vakuumpump
inget tips? 