Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
mariberglund skrev::D Tack för alla svar!
Och framför allt tack för den intressanta historien och fina bilder![]()
Jag fann häromdan när jag gogglade på 1970 -talet och träskor det här:
http://gd.se/folkfamilj/folksant/1.1045 ... et?m=print
När jag läste detta så blev jag "Extremnt" nyfiken ..på dessa träskor![]()
Vänlig Hälsning
Mari Berglund
LarsJo skrev:Det är taget ur Gefle Dagblad. Mannen på bilden är Henry B Carlsros, var ett riktigt original i Gävle. Vi kallade honom "Elvis" när han cruisade fram i sin rosa Camaro på 80-talet på "raggen" i Gävle.
På den tiden var det något mycket speciellt när en person på 40+ åkte raggarbil, inte normalt alls. I dag är nästan alla som åker raggarbil 40+ om inte 50+ eller 60+...
Mycket speciell person. Den som vill veta mer om denne man som avled 2011 kan googla på namnet, så kommer en del info upp. Tror inte att han var chaufför speciellt länge dock. /Lars Jonsson
Roger Larsson skrev:LarsJo skrev:Det är taget ur Gefle Dagblad. Mannen på bilden är Henry B Carlsros, var ett riktigt original i Gävle. Vi kallade honom "Elvis" när han cruisade fram i sin rosa Camaro på 80-talet på "raggen" i Gävle.
På den tiden var det något mycket speciellt när en person på 40+ åkte raggarbil, inte normalt alls. I dag är nästan alla som åker raggarbil 40+ om inte 50+ eller 60+...
Mycket speciell person. Den som vill veta mer om denne man som avled 2011 kan googla på namnet, så kommer en del info upp. Tror inte att han var chaufför speciellt länge dock. /Lars Jonsson
Personligen tar jag illa vid mig när man kallar alla amerikanska bilar för "raggarbilar". En raggarbil är för mig en mattsvart, buckligt och rostig Chevrolet Impala och liknande med en skrålande ölflaskekastande besättning - inte en välvårdad/välrenoverad amerikansk bil i prisklassen 200 - 300,000 kronor eller mer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst