Volvo från Åland som kom till Sverige

Meddela här vad du önskar komma över.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Volvo från Åland som kom till Sverige

Inläggav Anders Ason » 20 okt 2011, 19:37

2008 kom denna bil tillbaka efter ett antal år på Åland. Någon som känner till vad som hänt sedan?
N102.JPG
N102.JPG (161.19 KiB) Visad 6355 gånger
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Re: Volvo från Åland som kom till Sverige

Inläggav sc-va64 » 20 okt 2011, 20:27

vet inte vad som hänt med bilen sen den kom till sverige,de jag vet är att en Morgan inte säker på eft namn, lid tror jag köpte den av mej på åland. det är en 75a ursprungligen från danmark. importerad till åland 1980 i försäljningssyfte men aldrig i trafik där.
sc-va64

Inläggav Lars-Gunnar » 20 okt 2011, 22:15

Anders Ason skrev:2008 kom denna bil tillbaka efter ett antal år på Åland. Någon som känner till vad som hänt sedan?
N102.JPG

Den som du ratade Anders? Oj så synd. Tror du inte att du haft mindre problem om du köpt denna Volvo 1025 istället för Scanian? Frågan vad skick hytten är i men annars ser den fin ut i underredet.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Inläggav Lars-Gunnar » 20 okt 2011, 22:20

Lars-Gunnar skrev:
Anders Ason skrev:2008 kom denna bil tillbaka efter ett antal år på Åland. Någon som känner till vad som hänt sedan?
N102.JPG

Den som du ratade Anders? Oj så synd. Tror du inte att du haft mindre problem om du köpt denna Volvo 1025 istället för Scanian? Frågan vad skick hytten är i men annars ser den fin ut i underredet.

Vet att en i Norrbotten har en som han kör sin Bröyt med med skopan på flaket. Minns inte om den var helblå men jag tror han har varit i detta forum och Maskinisten. Jag har alldrig reflekterat över var han fick tag i den.

Lars-Gunnar

Inläggav Anders Ason » 20 okt 2011, 23:01

sc-va64 skrev:vet inte vad som hänt med bilen sen den kom till sverige, de jag vet är att en Morgan inte säker på eft namn, lid tror jag köpte den av mej på åland. det är en 75a ursprungligen från danmark. importerad till åland 1980 i försäljningssyfte men aldrig i trafik där.

Det är rätt, killen heter Morgan, men sedan? Hans gamla epostadress funkar inte längre. (har ganska många bilder på bilen)

Lars-Gunnar; Jo det stämmer, men bilen ser bra ut på bilderna.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Lars-Gunnar » 21 okt 2011, 00:35

Anders Ason skrev:
sc-va64 skrev:vet inte vad som hänt med bilen sen den kom till sverige, de jag vet är att en Morgan inte säker på eft namn, lid tror jag köpte den av mej på åland. det är en 75a ursprungligen från danmark. importerad till åland 1980 i försäljningssyfte men aldrig i trafik där.

Det är rätt, killen heter Morgan, men sedan? Hans gamla epostadress funkar inte längre. (har ganska många bilder på bilen)

Lars-Gunnar; Jo det stämmer, men bilen ser bra ut på bilderna.

Din luring! Visste men förträngde det eller fick HIH!

Lars-Gunnar

Återgå till Objekt sökes