Div Delar NB88

Meddela här vad du önskar komma över.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Div Delar NB88

Inläggav rayden » 11 jun 2010, 23:15

Har just införskaffat en NB88 (-69) i hyfsat fint skick. Skulle dock behöva hjälp med lite delar eller tips vart man hittar dessa:
- Bakskärmar båda sidor bak
- Repsats alt kolvringar till luftkompressor
- Ellschema över oljetryck och vattentemp,
Behöver även givarna eller tips på vart man hittar dessa, alt hur man bygger om till moderna mätare?

Kan man få tag på bättre beg lämmar till flaket, alternativt ett grusflak som passar ?

Mvh Rickard Andersson
070-6930705
Rickard.andersson1@hotmail.com
rayden

Re: Div Delar NB88

Inläggav Lars-Gunnar » 12 jun 2010, 00:21

Näääää, dra på trissor vad trevligt rayden! Är den helt utan skärmar?

Stuket 1969 var nog inte med dagens moderna skärmar utan de kunde vara halva på driven och halva på boggiehjulet.

Om du kan svetsa bocka kanske du kan göra egna skärmar. Jag kan tyvärr inte säga var man kan få tag på rakskärmar om de finns överhuvudtaget.

Är lämmarna dåliga? Verkar det svårt att riva ut skiten och köpa virke och göra lämmar själv. Det skulle vara det enklaste och roligaste jobbet av alla åtminstone för mig. Såga och måla, tänk dig vad trevligt. Vad gäller flak så är de gjorda av olika tillverkare och jag vet inte om det finns någon standard vad gäller gångjärnens fastsättning i flakets sida. Vad har du för fabrikat på flaket? Vem är byggherren så att säga?

Är motorn bra? Skulle vara kul att få se ett foto på bilen.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Inläggav rayden » 13 jun 2010, 16:12

bilder kan jag lägga upp senare, har den inte hemma just nu.
Lämmarna är inte gjorda i trä utan i aluminium, vet inte kanske inte är std flak ens. Måste undersöka detta mera.
Finns det någon skrot som kan ha gamla lastbilsdelar liggande? ?
rayden

Inläggav Lasse Hsand » 13 jun 2010, 18:33

Tjena Har nämt det förut kolla Hallstanäs skroten i lungvik 0612 området. Hälsn Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Återgå till Objekt sökes