Sida 1 av 2

Pärlrallytt 2011

InläggPostat: 17 dec 2010, 23:29
av Bo Abrahamsson
Pärlrallyt 2011 är redan fullt, tur att man anmälde sig tidigt, snart kanske man måste anmäla sig i samband med målgång
Hälsningar Bosse.

Re: Pärlrallytt 2011

InläggPostat: 25 dec 2010, 17:58
av pekka k
Vi har med anmält oss för detta rally med två bilar svärfar kör sin regent och jag kör L51 :)

Re: Pärlrallytt 2011

InläggPostat: 20 aug 2011, 18:21
av Peter Ohlsson
Riktigt bra! Underbar stämning med perfekt väder! Jag öser beröm över arrangörer och deltagare för en mycket trevlig upplevelse :D

Re: Pärlrallytt 2011

InläggPostat: 21 aug 2011, 22:00
av Anders Ason
Denna tråds skapare knep första platsen i tävlingen - Grattis! ... och det var inget pris vilket som helst

Håller med i berömmet.

"Längstbortdeltagare" från utrikes kom från Frankrike och "längstbortinomlandet" var den välkände och gemytlige Wiklund från Matfors och körandes rallyts äldsta bil, en Ford TT från 1919 (som själv fick åka lastbil på den långa transporträckan).


Re: Pärlrallytt 2011

InläggPostat: 23 aug 2011, 10:35
av Per Thomson
Bilder från Pärlrallyt har inte hunnit sammanställas ännu, dröjer ytterligare någon dag. Tills dess får vi nöja oss med dessa:

IMG_0013.JPG
1450
IMG_0013.JPG (87.98 KiB) Visad 21047 gånger

IMG_0001_1.JPG
Piggy-back
IMG_0001_1.JPG (77.4 KiB) Visad 21047 gånger

Re: Pärlrallytt 2011

InläggPostat: 23 aug 2011, 19:49
av Thomas Almen
Ingen höjdarfilm, men dock. http://www.youtube.com/watch?v=tPUYiuaiKwA

Re: Pärlrallytt 2011

InläggPostat: 24 aug 2011, 17:20
av Anders Ason

Re: Pärlrallytt 2011

InläggPostat: 24 aug 2011, 19:56
av Thomas Almen
Intressant att se, inte minst tippen. Å soundtracket var givet, förstår jag? :wink: . Bruvestaforsens as, med Kallarbo Julle....

Re: Pärlrallytt 2011

InläggPostat: 24 aug 2011, 21:11
av Anders Ason
Självklart då bilen är från Avesta :D

Re: Pärlrallytt 2011

InläggPostat: 24 aug 2011, 23:09
av jonas a
Thomas Almen skrev:Ingen höjdarfilm, men dock. http://www.youtube.com/watch?v=tPUYiuaiKwA



Nä den är verkligen en besvikelse, Det är min film och jag valde att inte promota den här pga kvalitén, men nu är den här och den går inte att göra bättre. :oops:


Titta på denna istället: http://www.youtube.com/watch?v=5kwJwmr0 ... re=related

Re: Pärlrallytt 2011

InläggPostat: 25 aug 2011, 11:55
av Per Thomson

Re: Pärlrallytt 2011

InläggPostat: 28 aug 2011, 17:47
av Lars-Gunnar
Anders Ason skrev:Denna tråds skapare knep första platsen i tävlingen - Grattis! ... och det var inget pris vilket som helst

Håller med i berömmet.

"Längstbortdeltagare" från utrikes kom från Frankrike och "längstbortinomlandet" var den välkände och gemytlige Wiklund från Matfors och körandes rallyts äldsta bil, en Ford TT från 1919 (som själv fick åka lastbil på den långa transporträckan).



Anders, var inte Bror Emmos gröna Scania från Kiruna "längstbortilandet"?
Vad körde fransmannen med, en Volvo?

Lars-Gunnar :) :wink:

Re: Pärlrallytt 2011

InläggPostat: 28 aug 2011, 18:32
av Lars-Gunnar
Tack Per Thomsson och Anders Andersson för att ni trots allt kunde ta många intressanta bilder.

Anders foto 1 av en gästande Mack var trevlig. Önskar bara att man inte behandlar utländska märken så styvmoderligt. De tycks stå för sig själva och liksom skäms och fotograferna är inga Japaner som fotar chassiet, hur fjädrarna är monterade och mer därtill.

Per, vad skall foto 2 av den fina L485 Volvo Viking Turbo föreställa? Vet du vad som planeras?

Vidare Pers 8:e visar Volvo Serie 2? som Ove Thomson så omsorgsfullt renoverat. Mycket bra gjort Ove!
Den 25:e kortet visar en Volvo FB88 målad i ASG:s färger är en bild som man inte blir less att se på. Hela ekipaget är så fint. Man kunde tro att den nyss kommit från påbyggaren. Typisk 60-talare.

Kort 32 av Per visar Poul Jensens fina N88. Det syns att Nyströmshytten fick en mer passande form de sista åren innande slutade göra den. Mer rak "i ryggen" och morskare utseende. Förut kunde man ju tro att Volvo köpte sina hytter från Öststaterna såfula var de. De såg så ledsna ut.

Den Danska 3-axliga 485 Volvo Viking Turbo var en sån bil min far körde med både lämmar och timmerbankar för varierande körning. Den här bilen såg ju inte dum ut.

Pers foto nr 48 visar ett imponerande ekipage. Det är ett rätt långt spann mellan dragbil och Scania-Vabisen med släp i år räknat.

Ja. ni har gjort det bra Anders och Per. Förstår ju att man inte kan vara på hugg hela tiden. Det finns nog andra som fotar och vi kanske skulle efterlysa dessa foton så vi får dem i forumet?

Lars-Gunnar :)

Re: Pärlrallytt 2011

InläggPostat: 28 aug 2011, 19:40
av Anders Ason
Lars-Gunnar skrev:
Anders Ason skrev:Denna tråds skapare ...

"Längstbortdeltagare" från utrikes kom från Frankrike och "längstbortinomlandet" var den välkände och gemytlige Wiklund från Matfors och körandes rallyts äldsta bil, en Ford TT från 1919 (som själv fick åka lastbil på den långa transporträckan).



Anders, var inte Bror Emmos gröna Scania från Kiruna "längstbortilandet"?
Vad körde fransmannen med, en Volvo?

Lars-Gunnar :) :wink:


    Noterade vad som tävlingsledningen meddelade vid prisutdelningen och då var det Wiklund som fick priset, och ingen protesterade. Har nu i hast kollat deltagarförteckningen utan att hitta Bror Emmos, om jag nu inte läst för fort?

    Fransmannen ja, pratade mest med honom om vad han hade för bilar och det visade sig att han hade hela tolv "unika" bilar av det inhemska märket Unic, varav ytterligare en ägdes av hans son. Han hade ett litet album med sig med bilder på alla sina bilar.

Re: Pärlrallytt 2011

InläggPostat: 28 aug 2011, 20:00
av Anders Ason
Anders foto 1 av en gästande Mack var trevlig. Önskar bara att man inte behandlar utländska märken så styvmoderligt. De tycks stå för sig själva och liksom skäms och fotograferna är inga Japaner som fotar chassiet, hur fjädrarna är monterade och mer därtill.


    Så här var det Lars-Gunnar: Pratade även med den killen som var en mycket erfaren rallydeltagare.
    Hans parkering berodde på praktiska skäl då han anlände mycket tidigt till Scaniaanläggningen, d v s när verksamheten var i full gång på vardagen så det var hans eget val för att störa den verksamheten så lite som möjligt.

    Kom från Holland och körde runt en hel del med sin dragare som på en mycket väsentlig del var ombyggd. Bilen levererades som ny utan bromsar på framaxeln men det hade den nuvarande ägaren ändrat på så nu gick det att stanna även med den bilen. Trailern var ombyggd till bostadsdel och var mycket snyggt gjort.