Är det krav på hur den skall se ut

Moderator: Anders Ason
conERY00 skrev:Hej,har följt resonemanget kring Rallyn och var dom ligger i Sverige.För oss Norrlänningar är det för långt ( läs DYRT )att åka ex.vis till Helsingborg. Jag har 100 mil enkel resa och med en V8 även om man kör tomt drar den ett antal liter dyr diesel. Vi i Jemtlands veteranbilklubb anordnar varje år minst 3 rallyn och i år går vårat Storsjörally den 6 juni. Östersund ligger ju 60 mil norr om Stockholm men å andra sidan 40 mil söder om Umeå, så i det upptagningsområdet bör det finnas ett stort antal Tunga fordon! I Storsjörallty finns en speciell klass för Tunga fordon och vi välkommnar alla,och speciellt Norrlänningar med Bussar,Lastbilar o dyl. att anmäla sig och komma. Klubben äger själva 11 st Bussar samt en Lastbil och sen finns det ytterligare många medlemmar med Tunga fordon. Mera uppgifter om Rallyt kommer längre fram på vår hemsida: http://www.jvbk.nu, men gå gärna in redan nu och titta på bilder av våra fordon.Gå in på bildgalleri och klubbens fordon. Mvh JG Jonsson.
Bo Norvinge skrev:Beträffande datum för Tunga Rallyt Väst.
Enligt MHS hemsida är datum ännu inte spikat.
Lustigt, i tidningen Classic Motors träfflista (även i tryck format) står skrivet att datumet för detta rally är den 16 maj.
MHS är arrangörer men har ännu inte fått in på sin egen hemsida sitt datum!
Bo Norvinge skrev:Bo Norvinge skrev:Beträffande datum för Tunga Rallyt Väst.
Lustigt, i tidningen Classic Motors träfflista (även i tryck format) står skrivet att datumet för detta rally är den 16 maj.
Jag ber alla så mycket om ursäkt men tydligen är datumet ej spikat.
Classic Motor verkar ha "hittat på" datumet.
Väntar på eventuellt svar från Classic Motor om hur detta gått till.
fontheking5 skrev:Bo Norvinge skrev:Bo Norvinge skrev:Beträffande datum för Tunga Rallyt Väst.
Jag ber alla så mycket om ursäkt men tydligen är datumet ej spikat.
Classic Motor verkar ha "hittat på" datumet.
Väntar på eventuellt svar från Classic Motor om hur detta gått till.
Men jag vill veta var Pärlrallyt 2009 går i mål . Skånes veteran rally för lastbilar
BURTRÄSKARN skrev:Är väl inte riktigt klar med bilen än,och jag har den åsikten att ska man på en träff så ska man köra dit för egen maskin.Egentligen så är det väl inte så långa avstånd det handlar om.Jag minns förr när åkarna häromkring hade bytt bil och åkte och hämtade dom i Göteborg för dom var det rena semestern,och dom hälsade på bekanta i hela sverige på vägen hem
Lars-Gunnar skrev:BURTRÄSKARN skrev:Är väl inte riktigt klar med bilen än,och jag har den åsikten att ska man på en träff så ska man köra dit för egen maskin.Egentligen så är det väl inte så långa avstånd det handlar om.Jag minns förr när åkarna häromkring hade bytt bil och åkte och hämtade dom i Göteborg för dom var det rena semestern,och dom hälsade på bekanta i hela sverige på vägen hem
Hörde av Michael Larsson att du fick ta släpet som han haft som foderbord. Du hade hämtat det före jul eller var det Michael som drog det till dig? Han har ju stora John Deere traktorer så det skulle ju ha varit enkelt även om alla 4 hjulen skulle varit låsta.
Vad är det för fabrikat på släpet? Kan man se någon årgång? Skicket är väl bra antar jag? det är väl däcken som har blivit hårda som sten efter alla år. Jag har haft chansen att kolla det i 20 år men alldrig kommit på tanken. Däremot kom jag att tänka på din bil med detta släp då han skulle slå igen butiken.
Lars-Gunnar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster