Sundsvallsrallyt 14/8

Här får man fritt annonsera förestående evenemang som har med veteranlastbilar att göra. Varje evenemang fordrar sin egen "tråd". Om hjälp önskas så kontakta någon av oss moderatorer.

Moderator: Anders Ason

Sundsvallsrallyt 14/8

Inläggav bilobuss » 20 jul 2010, 15:35

Läser på Sundsvalls Motorveteraners hemsida att Sundsvallsrallyt 2010-08-14 är inställt. Ingen förklaring varför :(
bilobuss
bilobuss

Re: Sundsvallsrallyt 14/8

Inläggav Lars-Gunnar » 20 jul 2010, 18:04

Jag bor i Sundsvall och jag har tagit reda på vad det beror på.

Det var för få anmälda. På telefon sa dom att de brukade förr ha 2-dagars rallyn, sedan blev det 1-dags och nu inställt. Orsaken till det klena resultatet trodde hon jag talade med berodde på att folk har så mycket annat att göra för jag funderade på om det var den dyra bensinen och den ekonomiska krisen vi haft som gjort att folk dragit sig för men det trodde hon inte. Vi vet ju i allafall att avstånden är större här.

Sundsvall - Östersund 18 mil
Härnösand 5,2
Örnsköldsvik - S-vall 16,6
Umeå 27,3
Skellefteå 40,9
Bollnäs 17,2
Söderhamn 13,5
Hudiksvall 8,3
Gävle 22,1
Kristianstad 85,8

För en sann entuasiast är väl 30 mil överkomligt men 86 mil är nog bra segt.

Brukar veteranlastbilar vara med i detta rally? Hur har det varit med arrangemanget? Bra eller sisådär? Jag funderar på om man har en dåligt arrangerad träff kanske folk inte kommer just på grund av detta. Långväga måste ju få ett billigt boende. På campingarna har det väl blivit så fruktansvärt dyrt vid detta laget. Vandrarhemmen kanske är mer moderata?

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Re: Sundsvallsrallyt 14/8

Inläggav Kjell T » 22 jul 2010, 19:13

Synd att det inte är vettiga färjförbindelser mera. Förr hade vi färjförbindelser mellan Vasa-Umeå och Vasa-Sundsvall. Ännu en bit in på 90 talet gick det att åka Sundsvall-Vasa för vettiga pengar. Här har EU gjort sitt för att även sabotera förbindelsen Vasa-Umeå, som innan EU hade många turer till vettiga priser.
Nu är det helt vansinniga priser och få turer mellan Vasa-Umeå.
Kjell T

Återgå till Evenemang