broms,vakum,klocka,tank,,,,,

Här förmedlar du tips om objekt som kanske är till salu var de kan hittas.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

broms,vakum,klocka,tank,,,,,

Inläggav saab93 » 14 aug 2012, 23:19

helt ny till en volvo n-86 tror jag det var en grå burk är det 1000kr,,,,
saab93
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 23 apr 2009, 06:41

Re: broms,vakum,klocka,tank,,,,,

Inläggav volvoNåttiosex » 03 sep 2012, 08:40

Kan specificera mera vad du vill sälja
volvoNåttiosex
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 jun 2012, 01:17

Re: broms,vakum,klocka,tank,,,,,

Inläggav saab93 » 09 sep 2012, 22:28

jag har en bild men är för stor och vet inte hur jag får till det,,och även en bild på en scania kronbil om någon är ute efter en sån,,,
saab93
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 23 apr 2009, 06:41

Re: broms,vakum,klocka,tank,,,,,

Inläggav Anders Ason » 10 sep 2012, 22:13

Här kommer bilder (klicka på dem för full storlek):
kronbil 004.jpg
kronbil 004.jpg (332.78 KiB) Visad 9700 gånger


blocka 001700.jpg
blocka 001700.jpg (416.99 KiB) Visad 9654 gånger
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5700
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: broms,vakum,klocka,tank,,,,,

Inläggav saab93 » 11 sep 2012, 17:06

bild på kronbilen det lilla man ser men jag jobbar nu runt den så det kommer helbilder på den,,,
saab93
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 23 apr 2009, 06:41

Re: broms,vakum,klocka,tank,,,,,

Inläggav S-V L44 » 11 sep 2012, 22:54

Det skulle vara intressant att få veta om "kronbilen" är en L43A från 1953 eller en L5142A-110 från 1955.
Tidigare visade bilder på bilen visar också att ratten är av en tvåekrad typ, som i princip infördes på L51:orna, men ratten kan ju vara bytt vis något tillfälle.
Huvlåsen är dessutom av den gamla typen så det är knappast troligt att bilen är yngre än dessa två serier som levererades till svenska försvaret.
När bilen grävs fram så kan man nog få fram dess chassinummer också.
Det hade varit skoj att kunna lägga till detta till de övriga 1150 skakfyrorna som jag hittills har mer eller mindre detaljerad information om.

// Kjell N
Användarvisningsbild
S-V L44
 
Inlägg: 2401
Blev medlem: 11 aug 2008, 23:22
Ort: Staffanstorp

Re: broms,vakum,klocka,tank,,,,,

Inläggav saab93 » 16 sep 2012, 19:26

var hittar ja nr på den,,,
saab93
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 23 apr 2009, 06:41

Re: broms,vakum,klocka,tank,,,,,

Inläggav S-V L44 » 16 sep 2012, 20:46

Studera gärna denna tråd viewtopic.php?f=11&t=1878 .

Är bilen en L43A från 1953 så är numret inslaget i ramen på förarsidan strax bredvid kylaren (dock läsbart från utsidan), men det kan vara mycket otydligt och därför svårt att läsa av.
Skulle bilen vara en L5142A-110 så är det bra att veta att de tidiga L51.orna årsmodell 1953-54 också hade numret instansat direkt i ramen, men fr.o.m. cirka 1955 (och definitivt 1956) så sitter numret på en liten fastnitad skylt på samma ställe.
I de allra flesta fall finns ju även tillverkningsskylten fastsatt inne i hytten, oftast på dörren eller på passagerarsitsens träunderrede.

// Kjell N
Användarvisningsbild
S-V L44
 
Inlägg: 2401
Blev medlem: 11 aug 2008, 23:22
Ort: Staffanstorp

Re: broms,vakum,klocka,tank,,,,,

Inläggav saab93 » 18 sep 2012, 13:46

ja ska dyka ner bland kablar och bröte och se om ja hittar på något,,,återkommer,,
saab93
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 23 apr 2009, 06:41

Re: broms,vakum,klocka,tank,,,,,

Inläggav saab93 » 13 okt 2012, 10:12

hydrovacern såld nu,,,
saab93
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 23 apr 2009, 06:41


Återgå till Objekt finns . . .

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster