Efterlysningar gäller ex. personer, uppgifter, litteratur

Efterlysningar gäller ex. personer, uppgifter, litteratur, filmer m.m. el.likn.
Bilar ska vara på "objekt sökes".

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Efterlysningar gäller ex. personer, uppgifter, litteratur

Inläggav Stellan » 09 jul 2011, 23:12

Jag tänkte därför passa på att efterlysa skribenter till forumet. Inget arvode utbetalas, skrivna alster kommer att via medlemmarnas omsorg att läsas och avnjutas, fotografier, filmer och länkar som inkommer hoppas att få hjälp med förklarande texter där sådana inte finns. Det är alltså en grannlaga uppgift som föreligger de sökande, och det utgår som sagt inget arvode...men massornas jubel, stående ovationer och ohöljda beundran är er för evigt :D

Det jag egenligen menar är att det är för få medlemmar som skriver på forumet, och det är lite därför det är segt mellan inläggen tror jag. När det gäller okunskap, att man inte kan något, så är ju våra politiker ett föredömme att inte kunna skriva...och kan dom göra det ändå, så kan även vi. Upp på barikaderna, släpp alla hämningar och fördomar...greppa pennorna (idag tangentbordens knappar) och skriv av hjärtans lust :D

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Re: Efterlysningar gäller ex. personer, uppgifter, litteratu

Inläggav S-V L44 » 09 jul 2011, 23:53

Jag håller fullständigt med i allt.
Men anser ändå att fakta är att föredra framför alltför mycket "svammel" om ditt och datt.
Om du inte har talets gåva, är dyslektiker, skriver en massa stavfel, etc., strunt i det, skriv ändå.
Vi skriver ju för att vi har samma intresse.
Själv har jag fått oerhört mycket nyttig information tillbaks genom att frekvent besöka och skriva i Forumet.

// Kjell N
Användarvisningsbild
S-V L44

Inläggav Stellan » 11 jul 2011, 21:26

Det är precis som du säger Kjell...det är ett givande och tagande. Är det ingen som ställer frågor eller kommer med något påstående, då är det ju ingen som svarar på en fråga som inte finns. En stor del av gemenskapen inom vår "bransch" är att ragga delar, få tag på handböcker, få tips om var man kan hitta detta...och att träffas. Mellan de tillfällen då man har möjlighet att träffas så är forumet en slags "snuttefilt" när abstinensen sätter in :P

Att knyta kontakter, få hjälp med tekniska problem eller få reda på något mer om en gammal bild är till för alla medlemmar...inte bara de som driver omkring här och bara stökar till det, d.v.s. undertecknad :mrgreen:

Nu kanske jag svär i kyrkan, men i mina ögon så är det inte det viktigaste att man kör eller har kört lastbil...eller över- huvudtaget har haft någon anknytning till åkeribranschen som är det viktigaste när man deltar här, utan det är det gemensamma intresset vi har för gamla lastbilar. Ser man på andra forum där järnväg, fartyg och bussar är det stora intresset, så är det väldigt få som är aktiva inom respektive intressegrupper.

Ni som sällan skriver...reagera på vad som skrivs här, kom med förslag och synpunkter om vad det finns för mycket av eller för litet av. Det är mycket för er som jag och många med mig sitter några timmar då och då med att skanna gamla broschyrer och fotografier. Ris, ros eller bara ett enkelt "njae" välkomnas varmt :D

Mycket svammel blev det...men det var ingen som hindrade mig :mrgreen: :wink:

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav Anders Ason » 11 jul 2011, 22:14

.
.
.

"Verba volant, littera scripta manet"
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav S-V L44 » 11 jul 2011, 23:09

"Ord flyger bort, det skrivna består."

Så sant som det är sagt, eller snarare skrivet.

// Kjell N
Användarvisningsbild
S-V L44

Inläggav Anders Ason » 17 jul 2011, 16:45

Hmm... en snabbkoll i medlemsförteckningen ger att det just nu finns 253 medlemmar som aldrig skrivit ett enda inlägg och även ganska många som enbart skrivit ett enda.

Precis som flera säger är ju intresset direkt beroende av vilken aktivitet som rår.

Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Thomas Almen » 17 jul 2011, 18:18

Fortfarande håller jämförelsen med en papperstidning. Av alla som prenumerar på en sån, är det inte många som skriver insändare. Och har man inte haft direkt anknytning till branschen, kanske man inte har så mycket att skriva, men vill ändå hänga med i debatten.
Thomas Almen

Inläggav Stellan » 17 jul 2011, 19:24

Njae...jag håller nog inte med när det gäller tidningsliknelsen. Visserligen köper man en tidning för att hänga med i debatten, men där finns anställd personal som ser till att det skrivs något. Sedan är det väl inte så ofta som folk skriver en insändare om de har en fråga, eller vill bli uppdaterad om något som ligger inom deras intressesfär. Ett forum bygger ju just på det att någon skriver något, och har vi bara prenumeranter så blir det inget forum.

Jag själv har funderat många gånger på att bli prenumerant på detta forumet, det känns lite trögt att skriva insändare som ingen svarar på... :wink:

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav S-V L44 » 18 jul 2011, 00:12

Anders Ason skrev:
Hmm... en snabbkoll i medlemsförteckningen ger att det just nu finns 253 medlemmar som aldrig skrivit ett enda inlägg .........

Det är väl i och för sig inte illa. Det betyder ju att drygt 1500 individer åtminstone gjort ett inlägg. :roll:
Men visst skulle en ökad aktivitet vara välkommen.

// Kjell N
Användarvisningsbild
S-V L44

Återgå till Efterlysningar