Det är precis som du säger Kjell...det är ett givande och tagande. Är det ingen som ställer frågor eller kommer med något påstående, då är det ju ingen som svarar på en fråga som inte finns. En stor del av gemenskapen inom vår "bransch" är att ragga delar, få tag på handböcker, få tips om var man kan hitta detta...och att träffas. Mellan de tillfällen då man har möjlighet att träffas så är forumet en slags "snuttefilt" när abstinensen sätter in
Att knyta kontakter, få hjälp med tekniska problem eller få reda på något mer om en gammal bild är till för alla medlemmar...inte bara de som driver omkring här och bara stökar till det, d.v.s. undertecknad
Nu kanske jag svär i kyrkan, men i mina ögon så är det inte det viktigaste att man kör eller har kört lastbil...eller över- huvudtaget har haft någon anknytning till åkeribranschen som är det viktigaste när man deltar här, utan det är det gemensamma intresset vi har för gamla lastbilar. Ser man på andra forum där järnväg, fartyg och bussar är det stora intresset, så är det väldigt få som är aktiva inom respektive intressegrupper.
Ni som sällan skriver...reagera på vad som skrivs här, kom med förslag och synpunkter om vad det finns för mycket av eller för litet av. Det är mycket för er som jag och många med mig sitter några timmar då och då med att skanna gamla broschyrer och fotografier. Ris, ros eller bara ett enkelt "njae" välkomnas varmt
Mycket svammel blev det...men det var ingen som hindrade mig
/Stellan