@ Lars-Gunnar
Skicket verkar ändå rätt okey även om allt trävirke är bara småsmulor av, så flaket och golvet inne i hytten är inte mycket att hurra för.
Rosten är begränsad till fotsteg och tunn plåt där omkring som det gått hål på, samt även lite lite i nederkant på hytten. Inga träd har dock växt igenom flaket.
Taket har två rejäla bynglor inåt. Framaxel saknas. Delar av motorn verkar vara försvunna, alla remmar och slangar har fallit i bitar sedan länge. Hälften av de där häftiga pinnarna framför kylaren är borta. Motorhuven har blivit lite krokig, men den går nog att räta till (fyndade den under en jävla massa mossa brevid bilen).
Skall ta mig dit senare ikväll igen när det blivit för kallt för myggen så att jag slipper ha mygg-kostym än en gång. Funderar på att brumma ner baklastaren dit och lyfta loss eländet för att sedan bära hem den och ställa in i garaget så att den får göra alla andra leksaker sällskap.
@ Lasse Hsand & Lars-Gunnar
Jag får bestämt ta mig en sväng förbi biblioteket på måndag och ordna mig några exemplar av den där bilkalandern i sådana fall

@ Lars-Gunnar
Jag är iaf hyffsat bekant med tyngre fordon. Uppvuxen med åkerier och lantbruk sedan dag 1, så det mesta löser sig. Sätt mig bakom ratten, eller spakarna, på valfritt landburet fordon, ge mig 30 minuters träning och jag utför mirakel

(inkluderat 25 meters link-trailer-ekipage ;D )
I alla fall så kan vi låtsas att det är så