Önska se bild på lastbil som kört för Lantmännen i Vara-regionen.
Vill veta vad dom hade för takskylt om dom hade nån.
Vilka färger hade bilarna.
Vilka märken satt på dörrarna.
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
S-V L44 skrev:Menar du Skaraborgs Läns Lantmäns Centralförening (SLLC) ?
I så fall har jag fem/sex bilder på en i många bemärkelser "skyltlös" Volvo L4751 Raske TipTop, som enligt ägarskylten ägdes av Skaraborgs Läns Lantmäns Centralförening (SLLC) i Mariestad.
Allting är ju relativt, men Vara och Mariestad hörde väl till samma förening och avståndet orterna emellan är ju inte sådär vansinnigt stort.
De här föreningarna kallades lite olika i olika delar av landet, men de bilar jag minns från mina hemtrakter i västra Skåne var också "ärtgröna" med några få ljusgula utrustningsdetaljer.
Några takskyltar minns jag inte riktigt, men däremot hade dörrarna en rund dekal med texten "SLC", t.ex. så här:
Jag tror att jag har ytterligare en och annan svart/vit bild som visar en SLC dörr-logga, men kan inte finna dem just nu.
Sedan fanns det, åtminstone hos oss, Skånska Lantmännens Maskin AB (SLMA), och de bilarna tror jag hade en takskylt.
// Kjell N
Per Thomson skrev:Angående Skogstorparns citat av Kjell N 's inlägg:
Bilder visas inte i citeringar, den automatiskt genererade förklaringen "finns inte längre" är lite missvisande. Jag ber om lite överseende.
Vid citeringar radera helst bildhänvisningar så slipper man se sådana här tråkigheter. Bilderna finns i originalinlägget.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 4 gäster