Åkarsvängen 1995

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Åkarsvängen 1995

Inläggav Anders » 13 maj 2008, 19:02

Har äntligen kommit iväg och skaffat en kombinerad skrivare och scanner, så nu kan man ju börja publicera diverse bilder lite bättre.

Först ut får en svit från Åkarsvängens målgång i Södertälje vara.
Det var väldigt regnigt den dagen, så bilderna från min gamla EOS är tyvärr inte av toppkvalité. Men ni kanske kan ha överseende med det den här gången? :)

På väg upp mot Södertälje hamnade vi bakom den här gamla Starken som en bonde utanför Nyköping hade som gårdsbil.
Bild

En stegbil ur LV290-serien skulle jag tro.
Bild

Vägverkets Titan.
Bild

En Scania Regent, kan vara den första veteranlastbil jag läste om någonsin i en Lastbilen från tidigt 80-tal :D
Bild

En Scania 75;a.
Bild

Sist ut en till Titan.
Bild

Det var allt för den här svängen. Ska sätta mig ner och gå igenom fotosamlingen, så många fler foton och broschyrbilder lär det dyka upp.

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Re: Åkarsvängen 1995

Inläggav Stellan » 13 maj 2008, 19:32

Undrar vad han som hade starken tänkte när alla andra gamla lastbilar kom :mrgreen:
Jag gillar den lilla gulliga bandtraktorn på sista bilden, väldigt trevligt med lite tidsenlig last. Härligt att fler och fler har det, det blir en bonus att titta på då. Ser fram mot fler bilder Anders :)...

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Re: Åkarsvängen 1995

Inläggav Anders » 13 maj 2008, 20:21

Jo den lilla bandarn var riktigt fin, har för mig att det är en Allis-Chalmers K eller M. Skulle inte ha ett dugg emot att ha en sådan själv :D

Undrar om Starken på bilden är samma som figurerat i en annan tråd på forumet. Tyckte de vara ganska lika varandra.

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Återgå till Allmänt Veteransnack