Klassiska Lastbilar ute nu!

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Klassiska Lastbilar ute nu!

Inläggav Bengt Gustafsson » 20 apr 2010, 09:30

Nya Klassiska Lastbilar finns ute nu!

Och eftersom den från och med detta nummer är en helt egen tidning (alltså inte Nostalgia Special som hittills) är namnet Klassiska Lastbilar 1-2, 2010. Beteckningen indikerar också att utgivningen sker varannan månad - så nästa utgåva kommer i juni.

Även i den färska tidningen blir det en rik blandning av bilar, både renoverade och i bruksskick. Volvo N84 och Scania-Vabis LS76 är några godbitar. Det bjuds också på historik om tankbilar och Volvo F86. En nyhet är Läsarsidorna med många sköna bilder från förr. Apropå det så är alla som vill hjärtligt välkomna att bidra med egna fotografier (närmare upplysningar finns i tidningen).

Med de bästa veteranhälsningar

Bengt Gustafsson
Redaktör
Klassiska Lastbilar

Bild
Bengt Gustafsson

Re: Klassiska Lastbilar ute nu!

Inläggav Lars-Gunnar » 20 apr 2010, 20:49

Tack för det!

Skall titta in på Pressbyrån här i Sundsvall på torsdag. Har dom den inte då så måste de ha den den 23:e annars tar jag inte ansvar för vad som händer affärsinnehavaren!

Lars-Gunnar :lol: :lol:
Lars-Gunnar

Inläggav Anders Ason » 21 apr 2010, 06:56

Såja, lugn, lugn L-G! Ju äldre bilarna och tidningen blir ju bättre är det väl? :mrgreen:
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav ufe 64 » 21 apr 2010, 12:34

en given tidning helt klart , jag fastnade för en Volvo F 86 i tidningen 2axl blå vit med trailer tydligen en demo bil men vart tog den vägen sen ??? tycker det ekipaget var mycket stilfullt.
Användarvisningsbild
ufe 64

Inläggav Kjell T » 21 apr 2010, 13:22

Nästan för bra att vara sant! I dag kom nya tidningen i postlådan. Helt otroligt att vi fått en svensk tidning enbart om klassiska lastbilar. Toppen!
Kjell T

Inläggav Anders » 21 apr 2010, 15:53

Det är helt otroligt bra att det Äntligen har kommit en tidning för oss veteranlastbilsintresserade!
Internet i all ära, men det är ju ändå något speciellt att få sjunka ner i fåtöljen/soffan med en ny tidning!
Vågar man anta att forummedlemmar som prenumererar kommer att vara i majoritet snart? :mrgreen:

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav Lars-Gunnar » 21 apr 2010, 22:46

Anders Ason skrev:Såja, lugn, lugn L-G! Ju äldre bilarna och tidningen blir ju bättre är det väl? :mrgreen:

Jo, så sant!

Köpte ett ex idag när jag ändå skulle tanka busskortet. Nu vet jag att de finns på 2 Pressbyråer och vi har 3. Två i stan och det tredje på Järnvägens Pressbyrå.

Ja, de där två G89:orna var ju fina och jag har ännu inte läst om olika lastbilscentraler men jag noterade att fotografen heter Per Thomson och författaren Bo Norvinge. Tack skall ni ha!

Men så ser jag det orättvisa i att det är övervikt på Scania-Vabisar och Scanior i förhållande till Volvos bilar men det är ändå intressant att se att man kopplade på 3-axliga vagnar bak en S-V 65. Det måste ha gått sakta så fort det började luta.

Lars-Gunnar :D
Lars-Gunnar

Inläggav S-V L44 » 24 apr 2010, 15:04

Riktigt underhållande tidskrift med bra spridning av materialet.

// S-V L44
Användarvisningsbild
S-V L44

Inläggav Säters El-kvarn » 30 apr 2010, 23:56

Jag såg att min 4x4 rundnos var på bild.
Undrar vem som tagit fotot? Det måste vara ett par år gammalt, för vindrutan är inte sönder.
Säters El-kvarn

Inläggav jonas a » 01 maj 2010, 03:27

Säters El-kvarn skrev:Jag såg att min 4x4 rundnos var på bild.
Undrar vem som tagit fotot? Det måste vara ett par år gammalt, för vindrutan är inte sönder.

http://www.benkar.se/glomdarum/galleri/ ... index.html
Jonas A
jonas a

Inläggav Säters El-kvarn » 06 maj 2010, 01:01

Ja där ser man på.
Scania 76-an på bilderna är också min, och loket står på Säters järnvägsstation.
Så frågan är om även Scania 80super'n står i närheten av mig?
Säters El-kvarn

Inläggav bm1113 » 06 maj 2010, 02:36

Japp en riktigt intresant tidning och mycket intresanta saker med inte visste jag tex att de 4axlade Scania 111orna var byggda i så få antal :O de så kallade LBFS111 man har ju sett några olika 4axlade sådana bilar :)
bm1113

Återgå till Allmänt Veteransnack