F86

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

F86

Inläggav Stellan » 29 jan 2008, 22:44

Har precis scannat in några F86:or från en brochyr, utgiven 1973. Att det är -70 tal kan man kanske ana av kläder och polisonger :lol:

En vacumsug. Tror att det verkar som om det står Kungälv på sidan
Bild

F86 betongbil. Det står Allfrakt på sidan, någon som vet vilken stad?
Bild

F86 virkesbil, från Malmö tydligen
Bild

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav Stellan » 29 jan 2008, 23:15

Ytterligare en bild från samma brochyr. Har finnarna kvar den gula lampan för släpet på bilens tak fortfarande?

Bild

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav Lars-Gunnar » 29 jan 2008, 23:45

Du får förlåta mig Stellan men jag har förstorat bilden på betongbilen och det verkar som om det står AllTransport men jag kan ju ha fel :wink:
Lars-Gunnar

Inläggav Stellan » 29 jan 2008, 23:50

Lars-Gunnar skrev:Du får förlåta mig Stellan men jag har förstorat bilden på betongbilen och det verkar som om det står AllTransport men jag kan ju ha fel :wink:

Helt riktigt...en som är dyslektiker, analfabet och dessutom ordblind har det lite besvärligt ibland :lol: Men jag är ändå lite nyfiken på vilken stad :?

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav Lars-Gunnar » 30 jan 2008, 00:21

Stellan Johansson skrev:
Lars-Gunnar skrev:Du får förlåta mig Stellan men jag har förstorat bilden på betongbilen och det verkar som om det står AllTransport men jag kan ju ha fel :wink:

Helt riktigt...en som är dyslektiker, analfabet och dessutom ordblind har det lite besvärligt ibland :lol: Men jag är ändå lite nyfiken på vilken stad :?

/Stellan

De har sitt säte i Östergötland och kan det vara möjligt att det är Norrköping som är staden. Tänker på det stora huskomplexet i bakgrunden. Sådana bygger man ju inte i mindre städer. Andra tänkbara platser kan vara Linköping, Nyköping eller Motala då de hade verksamhet där med.

Förstår att du vill ha ett uttömmande svar och mitt svar är ju inte det. Det blir ju bara antaganden.

Det finns ju Alltransport i Gävle med. Kanske du skulle försöka kontakta dem och höra om de vet. Problemet är väl bara att de som skulle ha information antingen är pensionerade eller avlidna.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Inläggav Stellan » 30 jan 2008, 00:31

Jag är mest nyfiken...de flesta av de gamla lastbilscentralerna och åkerierna försvinner ju undan för undan, så det är lite intressant att försöka dokumentera lite av det

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav Pickos » 30 jan 2008, 01:47

Betongbilen kommer från Alltransport i Norrköping, jämför loggan med den på bilderna i länken.
http://www.alltransport.se/index.asp?sida=historik

Tror inte att finnarna har kvar den orange lampan på taket, har nog inte sett sådana sen jag åkte Iveco med farsan på det sena -80/tidiga 90-talet.

Trevliga bilder, annars. Trots att det är Volvo...... :)
Pickos

Inläggav Stellan » 30 jan 2008, 16:39

Helt klart är det Norrköping som betongbilen kommer från, tackar. "Trots att det är Volvo"...man ska värna om de små och värnlösa heter det ju :D 8)

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Återgå till Allmänt Veteransnack