Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Famo58 skrev: Förresten var hade Volvo sin lastbilsförsälning vid denna tid? Detta kommer jag inte heller ihåg. Tack på förhand för eventuella svar
skandiahamn skrev:Denna "Maggie" hemsida har några intressanta bilder av Magirus Deutz lastbilar, brandbilar och kranar.
http://www.magirusdeutz.co.uk/MD8gallery.htm
Ta en titt i 'Restorations' (restaureringar) avsnittet kommer det att finnas bilder att intressera några av er (brandbilar och militärfordon)
Vänliga hälsningar,
Nick
Lars-Gunnar skrev:Tack för den länken Nick! Mycket intressant. Magirus-Deutz var inga dåliga bilar. Det ovanliga var ju den luftkylda motorn som den nog var ensam om.
Lars-Gunnar
S-V L44 skrev:ANA hade ju också agenturen för t.ex. Dodge och Fargo på 1950-talet.
Jag tror inte att man lämnade dessa märken till någon annan, men var faktiskt inte medveten om att man tillfört Magirus-Deutz till sitt sortiment.
Å andra sidan var det kanske inte heller alla ANA-försäljare som tog upp agenturen för Magirus-Deutz heller?
// S-V L44
Anders skrev:S-V L44 skrev:ANA hade ju också agenturen för t.ex. Dodge och Fargo på 1950-talet.
Jag tror inte att man lämnade dessa märken till någon annan, men var faktiskt inte medveten om att man tillfört Magirus-Deutz till sitt sortiment.
Å andra sidan var det kanske inte heller alla ANA-försäljare som tog upp agenturen för Magirus-Deutz heller?
// S-V L44
Man hade mycket kvalitetsproblem med Magirusvagnarna som ANA sålde. Så det var väl bara något år som de såldes.
Anders
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 11 gäster