Bilder på pensionerade lastbilar!

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Bilder på pensionerade lastbilar!

Inläggav 731132 » 01 dec 2008, 17:43

Hej!

Tänkte jag skulle visa lite bilder på lastbilar efter sin pensionering från lång hård tjänstgöring!
En del av dessa har jag räddat, medan andra står kvar eller har blivit skrotade!
Jag skriver inte ut märke eller modell, det får ni gissa om ni vill, jag vet inte själv vad en del av dem är för typ, men undrar ni över något så säg till:)
Klicka på bilderna för att se dem i större storlek!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Mvh/Sid
Senast redigerad av 731132 07 dec 2008, 15:37, redigerad totalt 1 gång.
731132

Re: Bilder på pensionerade lastbilar!

Inläggav Stellan » 01 dec 2008, 21:44

Högst intressanta bilder, är de från samma plats allihop? En del känner jag igen, men andra kan jag inte ens gissa vad det är...är kanske för ung :mrgreen:

Hur många av dem har du räddat till eftervärlden?

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav Anders Ason » 01 dec 2008, 22:15

731132 skrev:Hej!

Tänkte jag skulle visa lite bilder på lastbilar efter sin pensionering från lång hård tjänstgöring!
...
Mvh/Sid

Hmmm... mänskliga pensionärer av i dag är högst vitala medan dessa "bilpensionärer" verkar vara långt bortom den sista smörjelsen! :wink:

Bilderna var annars både vackra och eftertänksamma - vad har de varit med om och hur stolta var inte de första ägarna när de hämtades ut nya?
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav 731132 » 03 dec 2008, 07:50

Högst intressanta bilder, är de från samma plats allihop? En del känner jag igen, men andra kan jag inte ens gissa vad det är...är kanske för ung :mrgreen:

Hur många av dem har du räddat till eftervärlden?

Hej!
Glad du gillade bilderna :D De är inte alla från samma plats, utan de är tagna runt omkring Västernorrland.
Jag har väl tagit rätt på ca en tredjedel av dessa visade, men kommer att hämta hem två till, nästa sommar :D

Hmmm... mänskliga pensionärer av i dag är högst vitala medan dessa "bilpensionärer" verkar vara långt bortom den sista smörjelsen! :wink:

Bilderna var annars både vackra och eftertänksamma - vad har de varit med om och hur stolta var inte de första ägarna när de hämtades ut nya?

Ja, det skulle varit intressant att få veta dess historia, och vad de har varit med om, från den dag då de hämtades ut ny och blank på en bilfirma, tills den dag då de hamnade i skogen...

Mvh/Magnus
731132

Inläggav 731132 » 07 dec 2008, 15:34

Hej!

Såg några bildlänka hade brutits, så jag lägger upp dem igen!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Mvh/Magnus
731132

Inläggav Lasse Hsand » 13 jun 2010, 12:34

Tjena lite komiskt men bussen med hägglunds kaross på näst sista bilden. Den var min lekstuga i mitten på sjuttio talet. Den köptes ny av Härnösands Omnibussar.
jag026.jpg
jag026.jpg (21.08 KiB) Visad 6196 gånger
Jag i samma buss. Hälsn Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Återgå till Allmänt Veteransnack