En holländsk bil från Trollhättan

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

En holländsk bil från Trollhättan

Inläggav Stellan » 07 feb 2008, 23:56

Sitter med ett nytt fotoprogram och provar mig fram med det. Hittade den här bilden som jag tog vid det tyska besöket här i Göteborg i somras. Det var fler än jag som tittade lite extra när en brandbil från Trollhättan rullade in på planen...med holländska plåtar :!: :shock:

Bild

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav Per Thomson » 08 feb 2008, 00:57

Ja, det fanns en hel del konstigheter i den karavanen men trevligt hade dom. Utåt var allt som var bohag och rullande logi väldigt skickligt kamoflerat.

Däremot var t ex den gulbeiga Scanian 140:an utstyrd som tyskt fjärrekipage mindre överenstämmande med verkligheten. Inga torpedare användes i sådan trafik, det gällde att få så många flakmeter som möjligt inom gällande regler. Även Scania 140:an var, liksom branbilen, under sin "produktiva" tid helsvensk.

Men gemytet var det inget fel på, kolla fler av bilarna här:
http://www.veteranlastbilar.se/Gallery.asp?pageid=755
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Inläggav Stellan » 08 feb 2008, 01:13

Det var lite sämre väder när de kom till Göteborg, men de var på lika gott humör ändå. Jag lyckades få de flesta att ställa upp på en gruppbild.

Bild

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Återgå till Allmänt Veteransnack