Moderator: Anders Ason
Thomas Almèn skrev:Har luskat lite om ägare m.m Det var tydligen två delägare, som p.g.a stigande ålder och brist på arvtagare avvecklade firman sent 80-tal. eller tidigt 90-tal. Därefter begärdes företaget i likvidation, inte helt ovanligt när det gäller företagsavvecklingar. Dom gjorde alltså INTE konkurs, som man skulle kunna tro.
Din beskrivning stämmer nog rätt bra med det jag hört.Muk skrev:Thomas Almèn skrev:Har luskat lite om ägare m.m Det var tydligen två delägare, som p.g.a stigande ålder och brist på arvtagare avvecklade firman sent 80-tal. eller tidigt 90-tal. Därefter begärdes företaget i likvidation, inte helt ovanligt när det gäller företagsavvecklingar. Dom gjorde alltså INTE konkurs, som man skulle kunna tro.
Tungtransport gick i konkurs 1994. Möjligtvis avvecklade de två äldsta delägarna sig själv ur bolaget, för de försvann ur styrelsen 1992. Bellmans i Stockholm bytte i samma veva som konkursen namn på sitt bolag från Grundab Trailertransporter till Tungtransport i Stockholm AB, så det är möjligt att de tog över konkursboet.
Thomas Almen skrev:Nu har "Hawkeye", min observante kamrat, kommit med lite info. om företaget. Tungtransport var ett Stockholmsbaserat företag, som körde med blå och gula bilar. Gick tydligen i kk nån gång på 80-talet. När han nämnde saken, så har jag själv nåt svagt minne av firman. Ska se om jag kan få fram något mer.
VolvoStar2014 skrev:Tungtransports gamla F12 skulle man haft enligt registret finns den kvar, men vem äger lastbilen om
firman är nedlagd.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster