Anders Ason skrev:Hade inte du inte du ett värmeelement i hytten, bir det varmt?
Ja precis och det blir varmt där.
Noxcania skrev:Så även om de inte e fel højd på dina grejjor så kan de mejbi va luftficka?
Ja, utesluter det definitivt inte.
Idag har jag i alla fall testat med att köra den varm med en maskindisktablett i systemet. Därefter ursköljningar samt upprepade varmkörningar med rent vatten med efterföljande urtappningar.
Den nya termostaten öppnar vid 73 grader och den gamla var ju för rödsprit så jag ser ju att motorn går upp högre i temp nu men stabiliserar sig kring 75 grader.
Är inte hundra på om den gamla termostaten var sönder eller ej. Det pös om den då jag plockade väck den men den satt hårt så kan varit att jag skadade den vid borttagningen. Så kan inte säga hur det var egentligen.
Hade pumpen inte funkat tycker man den skulle gått upp i temp bra mycket fortare än den gjort.
Men det var ju inte förgäves ändå eftersom jag nu har en 73 gradare istället för 65 eller vad en rödspritare kan ligga på.
Hade inte glykol nog för att återfylla den så nu får den stå tom tills jag handlat på Biltema i morgon efter jobbet.
Det där med ir-termometer var ju ett bra tips. Fortsätter strulet ska en sådan införskaffas. Tack för tipset!
Men jag tror nog det blev bra nu faktiskt.