Nu är bakljusen inkopplade igen. Så en viktigt punkt fixad. När jag var klar och skulle testa så hade jag förväxlat två kablar så fick klippa upp och löda om och härja.

Är man dum blir det lite extra jobb. Kallt om händerna att pyssla med sådant om mörka kvällar under denna tiden på året.
Kopplade in de främre blinkerserna (stavning?

) rent elektriskt idag. De har bara varit på plats mekaniskt hittills. Funkade bra men hade bara 5W lampor hemma. Antar att det ska vara 21W på dem..? Som man har på bilen?
Kollade så att min tänkta idé om att sätta positionsljusen under fotstegen skulle funka med den där 2 meters regeln som Drängen nämnde. Det gjorde det. Så kommer köra på det. Testade runt lite och det kändes som den absolut bästa kompromissen. Eftersom de inte ska vara där alls egentligen. Har ju sett minst en annan, nu rullande, rundnos med dem där så...
Men, är det någon som vet om jag får använda fixlighten som är på bilden som positionsljus? Det lurar ju rätt många att de alltid har suttit där om de ser lite gamla ut.

Eller måste det vara reflex osv i dem? Kanske går att få det till att glida igenom ändå annars...
Skall ta tag i handskfacket. Har tidigare tänkt göra nytt, men det gamla är ju så charmigt och går ju skapligt att rädda. Så kommer lappa ihop det. Skall beställa lite av det där materialet som Anders sa att det var. Jag har dock redan glömt vad det hette.
Har röda reflexer bakåt, men jag behövde vita framåt också va? De stora rektangulära reflexerna bakåt har jag också. Dock ej monterade ännu. Tänkte montera dem på baklämmen. Vill jag att den ska se mera tidsenlig vid någon fotografering eller så, så kan jag ju köra utan bakläm tänker jag.

- image0 (10).jpeg (234.24 KiB) Visad 3399 gånger

- image1 (5).jpeg (482.36 KiB) Visad 3399 gånger

- image2 (3).jpeg (368.78 KiB) Visad 3399 gånger

- image3 (3).jpeg (149.66 KiB) Visad 3399 gånger

- image0 (11).jpeg (339.4 KiB) Visad 3399 gånger