Tänker att i de fall jag behöver ha lampan där så får den funka som både arbets- och back-lampa. Vill i alla fall inte sätta något på hytten och alla fästen skall vara osynliga då lampan inte är där. Så får klura lite på det.
Har varit på jakt efter konvexa speglar till backspeglarna ett bra tag. Som vanligt är det alltid konstigt med sådana här grejer. Den billigaste lösningen jag hittat var att beställa ifrån USA. Så gjorde det för ett tag sedan och i fredags kom de. Vilken fantastik skillnad det blev. Har sett rundnosar som tidigare haft runda speglar men helt plötsligt har de rektangulära istället. Förstår ju varför men det ser inte rätt ut. I alla fall inte på en åtvidabergshytt. Så konvexa får vara avsteg från original nog. Så nöjd i alla fall.
Noxcania skrev:Har en hoper lampor som ligger, dock ingen me handtag, men om du vill så kan du komma & få en...
Tackar för det! Mycket snällt men jag vill ju köra med grejerna som satt på den så långt det går. Glas borde ju gå att hitta eller tillverka som Anders föreslog.
Stormen tog en av björkarna hemmavid så lastbilen fick göra lite nytta med de sysslorna på förmiddagen. Resterande tid gick till att tillverka den nya plåten till förarsidans fotsteg. Trots alla mina förberedelser så var det riktigt svårt att få till det bra. Men efter att ha gjort en offer-plåt där jag gjorde lite lärdomar så blev plåt nummer två till belåtelse. Nu ska bara den gamla skäras ur och fotsteget riktas lite innan insvetsning.

- 20230218_152144.jpg (311.03 KiB) Visad 4252 gånger