Ja, det hade ju faktiskt gått...
Men det blev en beställning på en enkel
plåtfalsmaskin. Gillar ju plåtslageribitarna så den lär komma till mera användning framöver. Har i de flesta fall lyckats lösa problemen med hemmabyggda lösningar men nu har jag bränt så många timmar på att testa olika tekniker så det fick bli så. Fyller 50 om två veckor så det får väl vara en 50-årspresent. Finns ju inget jag gillar mera än att greja med min pärla.

Skulle vara lite intressant att se vad renoveringen kostat mig. Har ju gjort allt själv utom morsans inhopp med sätena. Lacken är ju en stor post i det hela. Sedan några maskininköp även fast jag hållit det på ett minimum och alltid antingen begagnat eller icke märkesmaskiner. Tror inte 50 papp räcker. Har ju typ 15 papp som det ska inhandlas däck för också kvar. Men gosse vad fin pärlan ska bli med fälgar lackade i volvo-ramgrå samt nya sulor...

Pricken över i:et.
Även om falsmaskinen nu ligger på terminalen i Växjö så levererar inte DHL förens om en vecka i mina trakter. Lite drygt men det är som det är. Så det ska oavsett bli rejält spännande att få jobba vidare med det till nästa helg. Dock får jag skrota det första fotsteget jag gjorde eftersom jag inte kan köra en plåt med nedvikta kanter i maskinen. Måste börja med att göra upphöjningarna.
Nu finns det återigen en plan...