Nytt år! Vilka möjligheter som öppnar upp sig!?! ...eller nä, det blir nog samma skit som alltid...
Kör på med mina tråkiga säten. Vilken tid det tar! Jul & nyårshelgen är ju fylld av onödigt många sociala tillställningar också som inkräktar på arbetet. Det myckna regnandet är man rätt trött på också. Så, då var gnällandet avverkat också.
Har en viktig lärdom för den som någon gång behöver tillverka resårer till ett säte av olika anledningar.
Krök inga trådar runt den yttre ramen förens ALLA trådar är dragna för den sidan! Superviktigt! För hur försiktig man än är så blir det deformationer när man drar de sista trådarna som binder de krökta trådarna mot fjädrarna. Men väntar man så blir det inga spänningar och ramen blir spikrak och fin. Synd det tog mig ett och ett halvt resår innan jag insåg hur det skulle göras. Men det är ju så när man gör saker för första gången. Tar ett tag och få häng på det.
I de flesta fall så väljer väl folk lite enklare renoveringar där bil och hytt är lite mera komplett men ju äldre fordon man renoverar desto mindre petig kan man ju vara vid val av objekt. Så tipset kan nog säkert komma någon till användning tänker jag. Eller så fattar de direkt hur det ska göras till skillnad mot tröga jag...
Hahaha!
God fortsättning!
- 20221231_145435.jpg (551.75 KiB) Visad 3939 gånger
- 20221231_145356.jpg (615.08 KiB) Visad 3939 gånger
- 20221217_095846.jpg (595.34 KiB) Visad 3939 gånger