Tyvärr är sannolikheten att finna delar till dessa bilar i Sverige mycket liten, för att inte säga näst intill obefintlig.
Detta antagandet är grundat på det faktum att det såldes ytterst få av dem här i Sverige under den sökta perioden. Modellen innan, dvs. från åren 1955-1961, var vanligare.
Då är nog chansen att hitta de delar som du eftersöker något större i våra Nordiska grannländer, men även där kan det nog bli svårt.
För att forumet skall få en liten uppfattning vad det rör sig om för Ford-modell, så lägger jag in några bilder.

- Ford F500 JIT56 - 1962 - DBL400 - 01 - Kalix.JPG (175.73 KiB) Visad 7013 gånger

- Ford F850 - 1963 - WLF754 - Brandbil - Göteborg 7272.jpg (424.36 KiB) Visad 7013 gånger
Jag är ingen expert på Ford, så jag vet inte om skärmarna var lika på F350-, F500-, F600- och de betydligt större F800/F850-modellerna, eller om det var väsentliga måttskillnader dem emellan?
Det ser ju så ut om man jämför bilderna ovan.
F850:n är i och för sig en privatimport från USA under senare år, och modellen marknadsfördes nog inte ens här i landet.
Du kan kanske kontra med en bild av din egen bil, så är det kanske någon som lättare känner igen vad du är ute efter.
// Kjell N