Lite flak inventering...
Verkar ha alla lämlås, stakar, övriga beslag och skoningar (eller vad vinkeljärnen längs kanterna kan heta). Vissa av låsen har sprickor och skevheter men det går ju att fixa till med ässjan och/eller svetsen. Så det ser ljust ut. Virket i lämmarna verkar varit 30mm tjockt. Behövs ju inte så mycket dock. Baklämmen som är en spridarläm verkar bara vara tänkt som ett ämne för den är för bred och passar inte i stakarna. Så det får bli ny antigen från grunden eller baserad på den.
Vet inte om någon kan bedöma tillverkare efter lämlås t.ex. eller om det var standard komponenter som många flakbyggare körde med..? Lite ovanligt att låsen både fram och bak sitter på sidolämmarna eller..?
Inser att nitarna jag kommer behöva blir betydligt längre än de jag testat med hittills så de blir ju mycket lättare att värma bara i "lilländan" (Här lär man sig grejer

Tack!

) Men tror jag kommer få kämpa med ett antal nitar innan jag får till snitsen. Men livet är ju så. Ska man bli bra på något måste man ju öva. Men bra man får lite tips här så man kommer så rätt på det som det går från början.
Har ju massa kvar på hyttens dörrar så är inte framme vid flaket ännu men kan vara en god ide att skapa sig lite koll så man kan grunna och förbereda tills det blir dags.

- image0-2.jpeg (351.96 KiB) Visad 13496 gånger

- image1-2.jpeg (383.98 KiB) Visad 13496 gånger

- image2.jpeg (352.13 KiB) Visad 13496 gånger

- image3.jpeg (376.98 KiB) Visad 13496 gånger

- image0-3.jpeg (383.98 KiB) Visad 13496 gånger

- image1-3.jpeg (383.98 KiB) Visad 13496 gånger

- image2-2.jpeg (383.98 KiB) Visad 13496 gånger