av Amagutt » 25 aug 2020, 11:32
hej, Stämmer alldeles utmärkt att den har det förnicklade draget för hög o låg, enligt upplagt bild. Lådan var också mycket rktigt S5-35-2. Fanns en skylt under all smuts. Lagringen av spaken är också "obducerad". Det fanns ingen lagring kvar alls!!! Igår svarvade jag nya av nylon och monterade. Var lite svårt få till en sfär med radie 35mm, som matchade spakens kulled men löste sig med ett specialslipat stål. Blev riktigt bra vid första försöket. Har egenhändig ritning ifall någon behöver och har samma problem. Körde med PA6 nylon, som bör klara olja o fett ganska bra. Blev en helt annan låda. Nu känner man tom. att det finns liiiite fjädring i spaken när man lägger i 1 eller backen. Däremot börade det pysa tryckluft när högväxel är i läge. Har inte kollat vidare men hoppas det "bara" är en murken slang som läcker, vilket är troligt då jag fick "bända" lite på dessa grejer för att få bort växellådelocket. Är det någon som kan ha bild/sprängskiss på hur trycklufts regleringen ser ut på denna låda?? Ifall det är den som läcker vore det super med tex bild från reservdelslista eller liknande. Har inte hittat nått på nätet mer än den vanliga 5vxl ZF S5-35-2 lådan. Ingen på hur hög-låg kan tänkas se ut o hur den styrs, förutom vire från spaken ner till någon slags ventil, såklart. Tacksam för info eller bilder om någon har. Mvh Benny