
Moderator: Anders Ason
Per Thomson skrev:Imponerande, här finns det resurser! Många som är hänvisade till "blå hallen" eller enklare förhållanden avundas.
Att hitta och förse objektet med tidstypiska fynd innebär säkert en extra vitamininjektion att få ekipaget klart förmodar jag.
Vändskivans placering som jag kommenterat tidigare stör inte alls, ingen kommer att märka det utom jag![]()
Du följer den amerikanska standarden att inte överföra någon last till framaxeln och det minskar nickningstendensen som var särskilt typiskt för korta dragbilar. Din bil har ju dessutom en hyfsad hjulbas och om vill du uppnå lite extra komfort plockar du bort ett par fjäderblad fram, skär av bladen och använd dom mellan framaxeln och fjäderpaketet för att inte få fel lutning på bilen.
Jag har testat detta med gott resultat och med fulla laster, boggitrycket överskreds dock med 1,5 ton vilket inte var bra, men du kommer förmodligen inte att köra med lastad trailer anta jag.
Noxcania skrev:Va jag tycker mej minnas så satt nog alla smålampor lite under flak & påbyggnader, ur skrap & krock områdena så dom kunde øverleva ett tag, men så långt in som på bilens ram vetifasen. Blir ju attans ballt detta...
JagRullar skrev:Om jag får ha ett ord med i laget skulle jag ha behållit den fina Titan Turbon och låtit den vara som en tippbil. Din bil är ju ingen dussinvara just. Få med just 195 hk. Men nu är det ju jag det.
Lars-Gunnar
Stenhuggarn skrev:Efter Kristoffers fantastiska arbete med Titanen blir den väl allt annat än en dussinvara..?
Per Thomson skrev:Alla kan ha olika meningar om vad de skulle ha gjort med ett objekt. Just tippbilar är så vanliga, därför är det intressant att det kommer fram lite ovanligare kombinationer och i det här fallet ser det ut att bli väldigt lyckat. För lastbilar har det under alla tider varit vanligt med ombyggnationer, fjärrbilar har ramkortats och fått tippbyggnationer, tankbilar har ändrats till flakbilar, etc. Därför tycker jag inte att det är oheligt i veteransammanhang att man komponerar sitt önske-ekipage.
Om jag hade haft råd skulle jag vilja återskapa min 88:a med förlängd hytt, utgångsobjekt kanske hade varit ett långt fjärrchassi som jag skulle bli tvungen att korta ramen på och sedan montera en vändskiva.
Kirkiz skrev:...fick du hem trafikbilsskylten btw?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster