30Fredrik skrev:Roligt att du vågade dej på att lacka!! Tycker att du lyckades bra, ska bli skoj att se rundnosen färdig!
Tack! Ja, har fått stor respekt för lackeringens ädla konst men samtidigt insett att man kan göra mycket även hemma om man jobbar lugnt och tålmodigt. Det jobbigaste är att det är så små marginaler och väldigt oförlåtande. Rinningarna jag fick nu var på den svängda delen utav skärmens yttersidor. De berodde på att när jag svängde runt där med färgsprutan så vred jag nog lite för mycket på handleden så att svängen fick någon extra sekund med färg och då blev det så.
Noxcania skrev:Jaha ja... ska ju bli skojj om du så småningom visar bilder på smedjan åxå om några år!

Ja, med lastbilen stående framför.
ankarback skrev:Bilen blir riktigt sjysst! Snyggt med rött och svart. Ska bli kul att se hur det blir med hytten monterad.
Tack! Ja, jag är också väldigt spännd på att se hur det kommer bli med hytten röd och fin där bakom.
Per Thomson skrev:Smedjan kommer också att bli jättefin! Kul med skissen!
Tack! Gjorde skissen för ett antal år sedan då jag funderade över hur många fönster jag skulle göra. Valv ska det bli över fönstren också så det kommer bli ett spännande moment. Men många år tills jag kommer dit.