Men det som hänt senaste månaden är lite lackning av tank och batterilåda mm så de nu har Volvos ramgrå -1042. Ramen hade ju i original en betydligt ljusare grå färg men den som den för tillfället har var väldigt nära den ramgråa. Bara aningens ljusare. Jag var rätt säker på att de använt Volvos 1042 men kanske inte ändå. Men nu kommer jag i alla fall att köra med den på ramen och fälgarna. Det blir snyggt i alla fall även om det inte är helt historiskt korrekt.
Sedan har den fått bromsslangar så nu har den ett fungerande bromssystem. Mycket trevligt.
Ställt in styrsnäckan också så nu fungerar styrningen riktigt bra.
Det sista jag skrev om här var laddreläet. Det har jag fortfarande inte löst men i går var jag och plockade det sista på den donatorbil jag tidigare i vintras varit och plockat delar på.
Denna gång var det motor, tippkolvar, bakaxel och två hjul som jag tog hem. Det enda som jag lämnade kvar på ramen var framaxeln. Får se i framtiden om jag får ångra det.

På motorn satt allt kvar; växellåda, startmotor, generator, fördelare, grenrör och kraftuttag mm.
Så nu kan det vara så att det här med laddreläet får sin lösning för det satt nämligen kvar på generatorn som tillhörde denna motorn. Hoppas den inte är i förlorat skick bara.