Sökes ett ersättningslock (eller hel pump) som pajat. En ZF-pump som kan sitta på många bilar, främst inom VAG.
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
ankarback skrev:Jag grottade runt lite i reservdelskatalogen. Artikelnumret på den är 026145541. Den har tyvärr utgått hos VW 1/5-2017 men verkar gå att få tag på om man söker lite på nätet.
Här är ett exempel jag fick upp på google https://www.ecstuning.com/b-genuine-vol ... 026145541/ . Vet inget i övrigt om firman.
Det är ju inte omöjligt att det kan finnas kvar hos nån VW-återförsäljare ute i landet nånstans. Pluggen satt på i stort sett alla styrservopunmpar hos Audi 1984-1994.
/Johan
StefanM skrev:Hur många behöver du? Tror jag har minst en ny i påse nånstans. Har bytt massor med såna där men oftast är det bara en nödlösning. Fanns att köpa enbart för att de frekvent läckte olja i oringen och oringen gick inte att köpa lös original tror jag utan det var plugg med oring och den var inte särskilt dyr förvisso. Men i vilket fall som helst så beror oftast oljeläckaget på inre läckage i pumpen så tryck letar sig ut på fel ställe och trycker sönder oringarna. Så en ny oring och plugg brukar sällan funka särskilt länge.
StefanM skrev:Det där systemet är inte särskilt kritiskt på oljetyp. Citroen LHM fungerar bra. Original är det en mineralolja men VAG har ersatt den med deras nyaste syntetiska så enligt dem fungerar "allt"
Det bästa är att vara konsekvent iallafall och inte fylla efter med annat än det som är i men Febi har fortfarande helt rätt olja. Ljusgrön mineral servoolja.
Det går såklart att byta enbart oringen från sortiment, problemet brukar ju vara misshandlade pluggar så det går väl hand i hand att de enbart såldes som sats. Man måste ha ett specialslipat bits på slagmejsel om man ska lossa och montera dem riktigt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst