Thomas Almen skrev:Nä, sånt ska man vara väldigt försiktig med.
joo , hoppas du inte tog åt dig personligt nu?

Moderator: Anders Ason
Thomas Almen skrev:Nä, sånt ska man vara väldigt försiktig med.
Kirkiz skrev:Thomas Almen skrev:Nä, sånt ska man vara väldigt försiktig med.
joo , hoppas du inte tog åt dig personligt nu?![]()
Z 1578 skrev:Här kommer några bilder på min Titan samt på den slarvade balken. Balken har legat ute några år men jag hoppas det syns, rispade lite med en mejsel längs skarven. Enligt en säker källa så ska man om möjligt undvika en vertikal svetsfog då det blir som en brottanvisning på ramen. Balken jag garantera tagit kort på kommer från en svetsutbildning så dom borde ju lära ut rätt. Förstärkningen på insidan är snedkapad upptill och nertill och bara svetsad på dom sneda delarna, den vertikala delen är osvetsad.
På min Titan sitter centrum på bakre tippbommen ca 25cm från ramslut, jag hade inget på mig att mäts med så det är uppskattat.
Hoppas du får ut något av bilderna, annars får jag försöka få till nåt bättre. Den andra bilden på ramen ska vridas ett kvarts varv åt höger men jag får inte till det. Tyvärr.
Z 1578 skrev:Jag använder franskt ögonmått, vilket kör du med?Jag syftade mot centrum på bommen. Det ser ut som du har ungefär samma avstånd från fästet till ramänden som jag har till centrum. Vi får väl mäta imorgon när det blir ljust.
Z 1578 skrev:Jag lämnar nog in mitt ögonmått på kalibrering på måndag, det var bara 23cmoch 10cm från fästets bakkant till ramänden.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster