herrstina- skrev:Plogar är inte riktigt min grej, jag hade förmodligen skippat dom och placerat hydraultank och batterilåda på lämplig plats.
Förr hade man batterierna under britsen inne i hytten, det finns många anledningar till att man inte har det numera.
En är naturligtvis att man vill slippa böka med batterierna inne i hytten vid byte, den viktigaste är förmodligen att man vill slippa gas från batterierna inne i kuren, och risken med batterierna vid en ev olycka. Sätt batterierna var som helst, utom inne i hytten...
Stina.
om jag ska vara helt ärlig så har jag också gått i tankarna om att ta bort både allt i plogväg, både fästena i fram och sidovingen, för tycker det förstör mer än va det ger:) förr i tiden så kanske det var bra och drog in pengar på kontot. men jag tycker tex en spetsplog är lite fränt, men mycket jobb och hur ofta sitter den på menar ja? medans fästena förstör halva fronten. sen har jag kollat genom året nu på massa andra volvos, och e mer inne på nåt sånt här stuk. alltså köra ren grus/kran bil:)
va rädd att ni kanske tyckte jag va dum som tog bort plog fästena för att bilen redan va regbes med detta och satt på..men jag tror inte detta har suttit på från början. med tanke på hur det är ditsatt så har det nog kommit i efterhand.
men jag kan som sagt inget om plogar eller nåt sånt alls. men grusbil har jag kört själv så det e ju lite roligt..åh kran har jag fått börja lära mig nu:)
joo misstänker att de flytta ut batterierna pga explosionsrisk m.m, e ju batteri syra m.m..
lånade några bilder på google.. nåt såhär skulle jag kunna tänka mig istället helt klart.