sen har jag fått en liten ide, vet inte va ni tycker om det men funderar på att montera dubbla tutt bakljus, så 4 på bilen och 4 på jiggen:)

- DSC_0116.JPG (144.75 KiB) Visad 18151 gånger
passade även på och städa lite, sopa golv m.m. försöka hålla de någorlunda rent:)

- DSC_0121.JPG (211.1 KiB) Visad 18151 gånger
sen montera jag av sidovings fästet, ibland undrar man va bilen haft för liv när bultarna ser ut såhär

- DSC_0130.JPG (169.79 KiB) Visad 18151 gånger

- DSC_0131.JPG (158.17 KiB) Visad 18151 gånger

- DSC_0132.JPG (177.95 KiB) Visad 18151 gånger

- DSC_0133.JPG (247.76 KiB) Visad 18151 gånger

- DSC_0122.JPG (190.17 KiB) Visad 18151 gånger
sen fixa jag iordning marchal tutan, blästra och rostkydda den, hittade en gammal trumpet liggande, får köpa en nyare sen,men tror ni det kommer bli snygg med en sån här på en av sidorna av skärmen? dels för jag vill att det ska synas, sen att de är ett marchal signal horn så tycker de fräckt att katten åh allt syns, synd dock bara att jag måste borra hål i skärmen för luftslangen, eller har nån annan en bra ide?:)

- DSC_0134.JPG (205.39 KiB) Visad 18151 gånger

- DSC_0137.JPG (164.1 KiB) Visad 18151 gånger

- DSC_0139.JPG (138.9 KiB) Visad 18151 gånger
det va allt för denna gång:) dela gärna tankar och ideer:)
sen har jag lite diskussions frågor, dels tycker jag att varför jag har 2 så rediga tippkolvar för så litet flak?

hade ju räckt med 1 bara. men ja, e väl aldrig fel och ha stadiga grejer.
dessutom är ramen bak till för kort för att jag ska få på gavelsatsen, annars tar det i fästet för bladfjädringen. så tanken e att förlänga ramen, men frågan e ju om jag ska bulta förlängningen ihop med gavelsaten på nuvarande ram, om ni e med på hur jag menar? eller om jag ska svetsa förlängningen? i samband med förlängningen så ska jag flytta bak flaket, annars kommer det ta i vbg draget när jag tippar, och även flytta bak kranen lite så man har lite mer plats.
sen e min andra fråga, jag funderar på några uppsättningar här, jag vet inte hur svårt eller krångligt det kommer bli att få dit bakre sido vings fästet ihop med vbg draget, för fästet måste ju vara nedanför draget på någe vis. nån som har nån bra ide?
alternativt är att jag skiter i sidovinge, plockar fästet och kör en annan uppsättning som består av ett fäste för reservhjul på ena sidan, och hydraltanken på andra sidan.
så får jag enbart köra med spetsplog fram. men kan spara sido vings fästena ifall att.
för kan inte ha tex reservhjul om jag ska ha sido vings fästet.
sen är tanken att jag ska hänga på snökedjor på jiggen, göra ett fäste nånstans vid ramen:)
ja hoppas ni inte tycker jag e dum nu som frågar om eran hjälp men hellre det än att de går åt helvete
ha de gott mina vänner