Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.
30Fredrik skrev:Benkku! Den snyggaste Scania som har tillverkats, helt tidlös !!! MVH. 30 Fredrik.
Håller givetvis med, visst, jag är jävig Dessutom körde jag för Polarexpress 1966 under några månader och hann under den tiden med två svängar runt Haparanda, Helsingborg - Helsingfors.
Där håller jag inte med dig, vi hade några såna som liftdumper. Jämfört med vad som fanns på marknaden då var det en kanonbil och riktiga slitvargar. Våra var F7.or, men skillnaden är hårfin.
komenterade bara utseendet från min smak ,bilen har jag ingen erfarenhet av vi har haft en fl 614 den gillade jag inte så värst men menade faktiskt bara utseendet med bred hytt o smal axel ,F7 ser ju drägligare ut
"Fyrklubbshytten" var väl ett av de första större europeiska samarbetsprojekten. Just nu minns jag inte vilka märken som delade på designen, em gissar på Volvo, Renault, Berlier och någon till.