Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
S-V L44 skrev: . . .
Tyvärr så går alltför många fina objekt den vägen och vi förlorar ett kulturarv som vi bittert kommer att få ångra framöver. Hoppas att ingen av oss faller för frestelsen att krama ut de där extra tusenlapparna och ser till att vi endast hittar svenska eller nordiska köpare.
. . .
// S-V L44
Kristianstads Thermotrans skrev:Pengar, säger bara en sak, pengar. Det är det som styr alldeles för mycket när fina klenoder lämnar vårt land. T ex holländare betalar
gärna bra och då är det lockande att sälja utan att värna om vårt eget veteranlastbilsbestånd.
jonas a skrev:Åsikter om följande?
http://img204.imageshack.us/img204/305/ ... deryq4.jpg
Själv säger jag bara en sak, Varför?
Lars-Gunnar skrev:Snygg veteranare.
Ja, svenska lastbilar restaureras över hela Europa tror jag och då speciellt Scania-Vabis och Scania. Jag vet inte vad Volvo gjorde sämre än Scania då deras Volvobilar inte tycks vara lika populära att spara. Var Volvona av sämre kvalite? Säkert är att fler Volvo än Scania blev traktorkärror ellker skrotades.
Det måste ha varit något särskilt över Scaniamotorerna. Dess ljud som blev ännu häftigare i och med V8:an. När man tittar på You Tube med en Scania V8:a så ser man att folk från USA nästan får fnatt när de hör hur den låter jämfört med andra märken.
Lars-Gunnar
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster