ASG Höganäs

Här diskuterar vi Åkerier, Transportförmedlingsföretag och även Industriföretag som har betydande egen transportverksamhet.

Moderator: Anders Ason

ASG Höganäs

Inläggav Tofftin » 06 dec 2014, 22:09

Jag undra om det är någon som ruvar på bilder från ASG i Höganäs. Jag har en viking som jag ska renovera som enligt förra ägaren ska gått i byn sen den var ny, bla ska den ha gått som ASG bil för Köhlers åkeri. Det hade varit kul att få se gamla bilder på bilen när den var i tjänst.
Tofftin
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 18 sep 2012, 15:13

Re: ASG Höganäs

Inläggav S-V L44 » 07 dec 2014, 01:14

Har du provat denna länk ? http://ww2.hoganas.se/fotoarkiv/
Sök på t.ex. "lastbil", "Köhlers", "lions" så dyker det upp en del Volvo-bilar som kanske kan vara intressanta för dig.
Det finns mycket intressanta bilder i detta eminenta bildarkiv.
Finner du någon bild på din bil så kan du också ladda hem en högupplöst bild på den i din dator.

// Kjell N
Användarvisningsbild
S-V L44
 
Inlägg: 2347
Blev medlem: 11 aug 2008, 23:22
Ort: Staffanstorp

Re: ASG Höganäs

Inläggav Tofftin » 07 dec 2014, 10:42

S-V L44 skrev:Har du provat denna länk ? http://ww2.hoganas.se/fotoarkiv/
Sök på t.ex. "lastbil", "Köhlers", "lions" så dyker det upp en del Volvo-bilar som kanske kan vara intressanta för dig.
Det finns mycket intressanta bilder i detta eminenta bildarkiv.
Finner du någon bild på din bil så kan du också ladda hem en högupplöst bild på den i din dator.

// Kjell N


Tack för tipset!!
Tofftin
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 18 sep 2012, 15:13

Re: ASG Höganäs

Inläggav mats-oh » 08 dec 2014, 20:33

Det var ju en mycket intressant Höganässida.
Jag har kört cirka 5 år på Höganäs, Mölle, Arild och Jonstorp i DHL trafik = före detta ASG
Man har hört att det fanns ett lokalt ASG kontor i Höganäs.
Byggnaden som finns med på bilderna tror jag inte finns kvar.
Hört ett rykte om att i det sista så fanns ASG`s lokaler på Hedgatan Höganäs (Väsby).
Iaf mycket trevlig länk.
Tex så har jag levererat mycket gods till Möllers Åkeri som förekommer på bilderna.
Nu finns dom på Brännerigatan i Höganäs , vet inte om dom varit på något annat ställe innan.
mats-oh
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 17 apr 2012, 18:33

Re: ASG Höganäs

Inläggav Tofftin » 09 dec 2014, 22:04

Ja Höganäs har mycket intressant historia. Nej den gamla byggnaden finns nog inte kvar. Det stämmer att dem höll till vid Hedgatan tills dem stängde. Det är häftigt att titta på gamla bilder från förr.
Tofftin
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 18 sep 2012, 15:13


Återgå till Åkerihistoria

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster