flak skrev:Ingen träff ännu

Konstig vagn på min ära! Har nu nästan lagt ner ytterliggare en halv semesterdag på detta projekt (men å andra sidan är det för varmt för att vara ute så det gör inte så mycket).
Men till saken: Vagnen ser mycket amerikansk ut men den kanske inte är det? Har aldrig tidigare sett ett importerat amerikanst dyligt bygge. Men radioantennen ser amerikansk ut. Om man då övergår till chassiet då - framskärmarna ser ju inte ut till harmonera riktigt till resten av karossen - ser ut som Land Rover! En närmare titt avslöjar en "klump" mellan framhjulen som gör att man kan tro att det är en 4x4 men det kan väl inte vara möjligt? Stötfångaren? Påminner en del om dom som satt på äldre bussar. Har även försökt att hitta någon ratt för ev avslöja högerstyrning - borde vara praktiskt med högerstyrning i vänstertrafik på en sådan "leveransvagn". Men den har även en dörr på höger sida! Kanske den enda? Den ovan nämnda radioantennen och dess montering kan tyda på högerstyrning då radion troligen inte sitter mitt i vagnen utan monterad på dess högra sida.
Ytterliggare en gissning blir då att vagnen inte har ett amerikanst chassie/kaross utan "något annat" som då blir ett förlängt Land Rover-chassie - och att karossen är svenskbyggd eller engelskt? Men sedan var det detta med fälgarna, är väl inte Land Rover? Nå, detta är bara trötta spekulationer från min sida i brist på annat...