Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
sjömannen skrev:Vågert skrev:Kommer inte ihåg men ett gjuteri med namnet Ohlsson var med vet jag.
Bilden är på min fars bil,jag körde då min Volvo Viking A-traktorreggad fortfarande.
En bild på den.
Skoglund- Olsson?
Sjömannen
sjömannen skrev:De va underliga regler, råkade ut för detta resonemang lite då o då, när någon "seriös, nyfiken kollega" ...gärna i förtäckt kompisanda började fiska vart man va ifrån o vart man skulle, o gärna berättade regelverket.
Hälsn Sjömannen
Reid Hulting skrev:Blev en gång anmäld av en feg idiot i en Maserfrakt-bil. Att jag kallar honom feg idiot beror på att vi stod i Stockholms frihamn bredvid varandra för lastning, och där vågade han inget säga. Därefter körde vi mot Västerås. Strax innan Enköping blev vi omkörda av idioten som innan han kommit helt förbi svängde in mot oss och var mycket nära, och då menar jag riktigt nära, att orsaka en olycka, därav epitetet IDIOT. Han hade ju naturligtvis ringt polisen också, vilket endast resulterade i att en polispatrull fick en liten stunds arbete och vi blev lite försenade. Inga övriga efterräkningar.
Därav kommer det sig att jag haft ett ont öga till Maser-fraktefter den händelsen.
Reid.
sjömannen skrev:Japp....eller koreakapell,men,,,vem tog sand i Gävle? -Vet att man körde till Sandvikens Jernverk, från Baskarp i vanliga inrikes bilar , på Bilsped,,,o skottade av sanden.
Sjömannen
sjömannen skrev:Grundidén och högsta önskan var ju att söka och att få det efterlängtade tillståndet. Då man
. . .
Sjömannen
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster