Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
sjömannen skrev: .
. . Senare visade de sig att tanten hade kört in bak i mitt släp medans vi bägge färdades framåt, vilket man senare kunde se på färgskrap på underkörningsskyddet.
Sjömannen
Per Thomson skrev:Kalle Bäck
Per Thomson skrev:sjömannen skrev: .
. . Senare visade de sig att tanten hade kört in bak i mitt släp medans vi bägge färdades framåt, vilket man senare kunde se på färgskrap på underkörningsskyddet.
Sjömannen
Tack för den!
Den påminner mig om en färd tillsammans med en halvt chockad dam i en tillbucklad bubbla. Historien börjar så här: Detta var tidig morgon och Kalle Bäck letade efter någon adress i något av Münchens förortsområden medan jag höll på att vakna upp efter några timmars skakig sömn. Näe, de va nog i förra korsningen jag skulle svänga vänster mumlade Kalle och slänger i backen. Efter ett tag tycker mig höra något oljud och säger till Kalle att stanna. Upp och på med jeans och jacka, hoppar ut för att lokalisera oljudet, kommer bakom trailern och upptäcker en VW-bubbla som ofrivilligt blivit skuffad baklänges ett helt kvarter. Bubblan gick i vart fall att köra men damen var så skakig att hon inte kunde så jag körde bilen till närmaste VW-verkstad som damen ändå var på väg till. I detta fall var det ingen tvekan om vems felet var, vi fixade papperen och jag gav damen taxipengar, det slutade med att hon tog i hand och tackade så mycket för hjälpen.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster