Weine Gustavsson Åkeri AB i Blomstermåla

Här diskuterar vi Åkerier, Transportförmedlingsföretag och även Industriföretag som har betydande egen transportverksamhet.

Moderator: Anders Ason

Re: Weine Gustavsson Åkeri AB i Blomstermåla

Inläggav Anders Gustavsson » 07 jan 2013, 12:02

Det stämmer bra det var i Januari -87 vi hämtade den på Floby som gjorde hyttförlängningen precis innan jul -86.Jag minns det snöade som bara den och det är ju inte så kul när man är olastad.
Anders Gustavsson
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 29 jun 2011, 21:40

Re: Bilder på N12 med förlängd hytt.

Inläggav sverker » 07 jan 2013, 17:22

Anders Gustavsson skrev:Hej Gropen! Den rödvita 77:an gick till Bolivia 86:an gick till Afrika nedanför Liberia.Jag har för mig att dom hade gått runt 75000-80000 mil.Jag vet inte var dom finns idag men den vinröda var hytten helgalvad och motorhuven i glasfiber så den kanske har klarat sig fint.Pappa såg den ena för några år sedan i Rapport i samband med något reportage.
Anders.


Jag tror faktiskt jag såg den rödvita häromdagen i Santa Cruz, i vilket fall var det en röd N-volvo trailerdragare med lång hytt. Jag såg den på lite håll så jag är inte säker men jag la märke till den pga den ovanliga hytten. Om jag ser den igen ska jag försöka ta en bild.
sverker
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 30 sep 2012, 22:44

Re: Bilder på N12 med förlängd hytt.

Inläggav VolvoStar » 06 feb 2013, 14:13

sverker skrev:
Anders Gustavsson skrev:Hej Gropen! Den rödvita 77:an gick till Bolivia 86:an gick till Afrika nedanför Liberia.Jag har för mig att dom hade gått runt 75000-80000 mil.Jag vet inte var dom finns idag men den vinröda var hytten helgalvad och motorhuven i glasfiber så den kanske har klarat sig fint.Pappa såg den ena för några år sedan i Rapport i samband med något reportage.
Anders.


Jag tror faktiskt jag såg den rödvita häromdagen i Santa Cruz, i vilket fall var det en röd N-volvo trailerdragare med lång hytt. Jag såg den på lite håll så jag är inte säker men jag la märke till den pga den ovanliga hytten. Om jag ser den igen ska jag försöka ta en bild.

Hej Sverker har du inga bilder från Bolivia skulle vara kul att se :D
VolvoStar
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 16 mar 2012, 22:28

Re: Weine Gustavsson Åkeri AB i Blomstermåla

Inläggav Anders Gustavsson » 06 sep 2013, 21:37

Hej sverker det hade varit jättekul att få återse den bilen jag har fått tag i lite bilder jag är inte så teknisk bara på att lägga in bilder men dom kommer/ Anders
Anders Gustavsson
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 29 jun 2011, 21:40

Föregående

Återgå till Åkerihistoria

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster