Elmia 2012 - bara några dagar kvar

Här får man fritt annonsera förestående evenemang som har med veteranlastbilar att göra. Varje evenemang fordrar sin egen "tråd". Om hjälp önskas så kontakta någon av oss moderatorer.

Moderator: Anders Ason

Hur många kommar att besöka mässan?

Jag kommer att åka dit
7
44%
Jag kanske kommer dit
4
25%
Nej är upptagen och kan inte
3
19%
Nej är inte så intresserad
2
13%

Antal röster : 16

Elmia 2012 - bara några dagar kvar

Inläggav Anders Ason » 17 aug 2012, 20:07

Portarna slår upp för besökare på onsdag den 22 augusti kl 0900. Mässan avslutas lördag EM.

I Veteranlastbilshallen (hall C), mässans huvudattraktion! kan du se veteranlastbilar som du kanske aldrig sett förut? Den äldsta från 1909, en av tre tillverkade.

Lyssna på föredrag varje dag i ordningen, från onsdag Per Thomson, kl 1300, torsdag 1330 Ulric Långberg SÅ, fredag 1300 Boije Ovebrink och lördag 1300 Mari Berglund. Garanterat hör- och sevärda!

Du kan också se långfilmen "Resa i natten" i original, d v s inte nedklippt som i TV-versionen. Vi har fått unik visningsrätt av filmbolaget som äger den.
Vi kommer även att visa bilder i övrigt.

På plats finns Vägerksmuseet Kjula med Göran, Kjell Olsson med delar av Åkerimuseet, ÅHS med Donald Ramström, husorganet tidningen Klassiska Lastbilar med Bengt Gustavsson, http://www.veteranlasbilar.se med Per Thomson, undertecknad (Ason) och springandes överallt Bosse Norvinge - och alla kan du prata med när du är där (tveka inte).

Denna gång med en tidsmijöprofil med bilar från de olika tiotalen från år 1900 till 1970 -talet.

Förra gången, d v s 2010 (mässan hålls vartannat år) besökte ca 40 000 personer mässan på fyra dagar.

Välkomna

ps ni som är medlemmar på forumet kommer givetvis fram till vår monter och hälsar på.

2010.jpg
      Så här såg vår monter ut förra gången 2010.
      Foto: Bosse Norvinge
      2010.jpg (218.88 KiB) Visad 7362 gånger

Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Re: Elmia 2012 - bara några dagar kvar

Inläggav Anders Ason » 19 aug 2012, 16:47

Nu kan du ange (och givetvis även kommentera) om du kommer att besöka mässan eller inte.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Bo Norvinge » 19 aug 2012, 17:19

Kommer som Anders redan avslöjat att springa omkring överallt. Arbetar för Svensk Åkeritidning alla dagar onsdag till lördag och kommer att bevaka hall C + veteraner utanför hallen. Bevarar NordicTrophy samt tekniska nyheter med allt från appar och varningsljus till hela lastbilar och släp.
Syns i svart pikétröja med texten http://www.akeritidning.se på ryggen och Svensk Åkeritidning på bröstet. OBS! Ingen keps (svårt att fotografera med kepsskärmen). Påsar lär jag släpa omkring på ändå hur jag nu löser det.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge

Inläggav Anders Ason » 20 aug 2012, 10:03

Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Återgå till Evenemang