Bitar av modellsamlingen

Modeller av historiska lastbilar/släp m m

Moderator: Anders Ason

Bitar av modellsamlingen

Inläggav Anders » 29 mar 2012, 20:37

Har ju mer eller mindre kontinuerligt samlat på modeller, främst i skala 1:50, sen mitten på 80-talet, så det har ju blivit ett par stycken.
Intresset låg ju mer eller mindre på is under ett antal år, men nu när man har lite mera möjlighet så har det antagit lite mera ohälsosamma proportioner :lol:
Tyvärr har ju en del av grejerna blivit patinerade som det så fint heter, men å andra sidan var det ju rätt många timmar som man ägnat åt dem i yngre år!

Bild
Undrar när det var LV293 och LV153-modellerna kom? Måste ha varit nåt av de första åren på 90-talet?
Titanen och Vikingen kom något år senare. Det var på den tiden när SO-Models annonserade i Trailer :D

Bild
Lite blandad kompott. LB141 dragare från Tekno, trailern är väl mera nogrannt undangömd. Veteran i mer än en bemärkelse då ScanDutch-poolen är borta sen bra länge.
Berlieten är en sopbil som farsan köpte åt farfar på 60-talet i Frankrike, vet inte så mycket mera om den.
F89;an är ett loppisfynd, har för mig att jag gav en rätt liten summa för den nån sommar i mitten på 90-talet. LS76;an såldes billigt då den var felmålad eller liknande, nån form av defekt var det i alla fall. Men lika glad var jag för det! :D

Bild
Ett av de nyare objekten. En Manitowoc 4100 VICON som jag skaffade för några år sedan. Går att rigga om till antingen gripskopa eller skrotmagnet, så funkar som gemhållare :mrgreen: Flankeras av en Tekno Åkerman 752 samt en 841;a. 841;an är av den nyare serien som gavs ut för ungefär 15 år sedan.

Bild
Hittils största enheten i samligen, en Bucyrus 495HR. Nånstans så har man väl aldrig blivit äldre än 5 år :lol:

Anders
Användarvisningsbild
Anders
 
Inlägg: 2331
Blev medlem: 09 maj 2007, 01:43
Ort: Oxelösund

Re: Bitar av modellsamlingen

Inläggav Lasse Hsand » 29 mar 2012, 20:42

Härliga bilder och modeller. 841an ser väldigt fin ut. Vill ha!!!!!!!!!!!
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: Bitar av modellsamlingen

Inläggav Anders » 29 mar 2012, 20:53

Man tackar och bockar! :D

Det enda man la sina surt förvärvade slantar på som tonåring var skivor och modeller :wink:

Anders
Användarvisningsbild
Anders
 
Inlägg: 2331
Blev medlem: 09 maj 2007, 01:43
Ort: Oxelösund

Re: Bitar av modellsamlingen

Inläggav swedishbrasscar » 30 mar 2012, 09:47

Det var en trevlig samling som du visar! :)
Användarvisningsbild
swedishbrasscar
 
Inlägg: 256
Blev medlem: 22 dec 2009, 21:48
Ort: norr Västerås


Återgå till Modeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 3 gäster