Det ser ut att vara för den bredaste Smedab-konsolen. Kommer inte ihåg måtten,tyvärr.Tror det fanns 3 olika bredder???
Jag kommer med stor sannolikhet att montera kranhylsor på ett tippflak till sommaren,funderar på att köpa ett flak som saknar kranhylsor för att montera på L76:an.
Men jag har hylsor liggande och en gammal konsoll.
Troligtvis får jag bredda konsollen också för att få hylsorna utanför flakramen.
Enklast är det förstås om man har en konsoll med rätt mått,då är det "bara" att trä på hylsorna på konsollen för att få rätt bredd på hylsorna och svetsa fast på flaket.
Tittar man på ett flak som har fabriksmonterade hylsor så ser man ungefär hur man måste fästa i flaket och förstärka.
Jag har sett flera breddade krankonsoller så det är inga problem att bredda om man är svetskunnig men man får vara noga med måtten om man vill kunna flytta kran och konsoll till en annan bil av någon anledning.
Bilder på rak konsoll och hög konsoll finns på OP Höglunds sida
http://www.ophoglunds.se/visa?funk=F&nr ... prak_ID=svÖstersunds kommun hade en 112:a och sen en 124:a med kranhylsorna på ramen och hög konsoll för att kunna sidtippa flaket.