Fördröjning in forumet

Läs inläggen här innan du registrerar dig.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Fördröjning in forumet

Inläggav Lars-Gunnar » 20 jan 2012, 02:31

När jag klickar på en länk på förstasidan tar det längre tid än vad som kan vara acceptabelt. Väl därinne och man klickar på en tråd så går det fint.
Samma delay händer när man klickar på underrubrikerna på förstasidan.

Någon som upptäckt detsamma eller är jag ensam om fenomenet.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 

Re: Fördröjning in forumet

Inläggav Anders Roger Larsson » 20 jan 2012, 09:15

Inga problem här...
Det var bättre förr - ju förr dess bättre
Användarvisningsbild
Anders Roger Larsson
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 jul 2007, 18:12
Ort: Arvika

Re: Fördröjning in forumet

Inläggav Lars-Gunnar » 22 jan 2012, 00:45

Ok, nu vet jag. Det är Mizilla Firefox som ställer till det. Är det Microsoft som djävlas för att jag gjorde Mozilla till standard eller saknar jag någon instuicksmodul?

Lars-Gunnar som kör med Microsoft Internet just nu. :)
Lars-Gunnar
 

Re: Fördröjning in forumet

Inläggav Per Thomson » 22 jan 2012, 14:39

Rensa Cache i såväl IE som FF - undvik att ha båda öppna samtidigt.
Starta aktivitetshanteraren och kolla prestanda - ser minneshanteringen/kapacitetsutnyttjandet ut att vara hög så kolla sedan processer. Är det någon process som jobbar mycket så notera namnet på den och googla på det.
Anti-virus program eller något eget installerat "smart" -program brukar stjäla mycket kapacitet liksom även svchost.exe (MS genomsökning av din dator). I antivirus-programmet, stäng av genomsökning av dina diskar och starta det manuellt när du inte behöver datorn längre.

Men dessa grundläggande tips kan du säkert redan - andra kan ha nytta av det.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7356
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Fördröjning in forumet

Inläggav Lars-Gunnar » 22 jan 2012, 22:58

Per Thomson skrev:Rensa Cache i såväl IE som FF - undvik att ha båda öppna samtidigt.
Starta aktivitetshanteraren och kolla prestanda - ser minneshanteringen/kapacitetsutnyttjandet ut att vara hög så kolla sedan processer. Är det någon process som jobbar mycket så notera namnet på den och googla på det.
Anti-virus program eller något eget installerat "smart" -program brukar stjäla mycket kapacitet liksom även svchost.exe (MS genomsökning av din dator). I antivirus-programmet, stäng av genomsökning av dina diskar och starta det manuellt när du inte behöver datorn längre.

Men dessa grundläggande tips kan du säkert redan - andra kan ha nytta av det.


Onej Per, långtifrån. Bra tips. Tackar och bugar. Brukar inte ha IE och Mozilla öppet samtidigt. Antingen det ena eller andra. Skall köra antivirusprogrammet ikväll innan jag lägger mig och ett vet jag, datorn får jobba som sjutton vid uppstart och ändå har jag 2 kärnor och Office börjar smådjävlas så det är nog hög tid att ominstallera bode op och Office. Jag har två alternativ, antingen reparation av systemet eller fyllständih blackout och ja tror det senare är bäst. Reparation är inget att ha annat än i vissa fall men har datorn gåt och gått år utoh år in finns bara en lösning. Måste först komma ihåg USB:a mina filer.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 

Re: Fördröjning in forumet

Inläggav Lars-Gunnar » 25 jan 2012, 00:39

Har pulat med mitt Antivirusprogram och kört alla grepp som går och faktiskt blev det lite bättre men jag vet inte hur man tar bort cockies i Mocilla. Någon som kan tipsa?

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 


Återgå till Allmän information

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster